« برگزاری اردوی پژوهشی شهر مقدس قم –جمکراننشست چهارم همایش طلیعه حضور »

به گزارش معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه نشست بصیرتی در خصوص سواد رسانه روز سه شنبه مورخ 29 شهریور ماه 1401 با حضور جناب آقای دکتر محسن رضایی اصل و کادر، اساتید و طلاب برگزار گردید.

آقای رضایی اصل در ابتدای بحث خود گفت: علوم انسانی مخصوصا در حوزه عرفان و شناخت ارتباط تنگاتنگ با فضای مجازی و رسانه دارد. فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید.

کارشناس فضای مجازی افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری بی عقلی است اگر از این فضا استفاده نکنیم. اگر لازم هست باید جاده بکشیم و در این عرصه با  بصیرت کامل، فعالیت پویا داشته باشیم.

استاد مربوطه در ادامه مباحثی در خصوص سیر تاریخی شخصیت ابلیس ارائه کرد و خاطر نشان کرد : ابلیس نمی خواهد انسان به صلاح و فلاح برسد. در  طول تاریخ پیامبران و امامان مبعوث شدند تا مسیر را هموار کنند که انسان به خداوند متعال برسد.

وی اذعان کرد: پیامبران هر زمانی یک معجزه ای داشتند که ویژه مردم آن عصر بود. هر پیامبری سبک و سیاق مخصوص به آن زمان را داشت. به عنوان مثال مردم دوران حضرت محمد ص به بلوغ فکری رسیده بودند که ادبیات حرف اول را می زد.کتاب الهی نیز بر همین وضع نازل شد. بهترین و کامل ترین کتاب که در حوزه رسانه می توان اشاره قرآن مجید است که کتاب فوق العاده عجیبی است. فوق العاده رسانه ای است. به وسیله داستان ها به  شدت اقناعی است.

استاد رضایی افزود: در عصر جامعه کنونی به این صورت است که ما اشراف کامل به جبهه دشمن نداریم. دلیل اینکه ما کنش مناسب نمی توانیم داشته باشیم، دیگر  این که شناخت کافی نسبت به جبهه مقابل خود نداریم. وقتی دشمن هجمه ای وارد می کند، ما نمی توانیم عمل کنیم. فقط نظاره گر هستیم و این آسیب جدی محسوب می شود.

کارشناس سواد رسانه تاکید کرد: شما طلاب خواهر جزء افراد خاص جامعه هستید چرا که در خیمه امام زمان عج به سر می برید. لازم به ذکر است وارد خیمه امام زمان شدن راحت و آسان است ولی ماندن در این خیمه سخت است. شما طلاب خواهر به عنوان خواص جامعه می بایست کنش داشته باشید، زمینه سازی و جهاد کنید. نقش اساسی را  نقش آفرینی کنید.

وی در ادامه گفت: ما خواص جامعه چطور و چگونه واکنش نشان دهیم؟ عده ما کم است و به وحدت هم نمی رسیم. جریانات متعدد خوب داریم ولی متحد نیستیم به خاطر رذایل اخلاقی . یکپارچه نمی شویم.

استاد مربوطه افزود: از حوزه های علمیه خواهران انتظاراتی هست این  که در حوزه علمی و فرهنگی قوی ورود کنند. نقش  مهم  زن در جامعه این است که  باید کنش کنند و گفتمان سازی را رواج دهند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: شما طلاب بزگوار در پی کسب مهارت های رسانه ای باشید. حداقل بتوانید خود و خانواده خود را از آسیب های متعدد زمانه حفظ کنید، در زمینه های مختلف تخصصی عمل کنید به عنوان مثال در حوزه تربیت فرزند مهارت های لازم را کسب کنید چرا که در گام نخست حفظ بنیان خانواده حرف اول را می زند. در مباحث و مسائل عمیق شوید و به صورت تخصصی کار کنید سپس  می توانید با مهارت های رسانه ای که دارید تلفیق کنید.  

 

 


 


موضوعات: اخبار مدرسه
   چهارشنبه 30 شهریور 1401


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 373
  • دیروز: 2446
  • 7 روز قبل: 3428
  • 1 ماه قبل: 7123
  • کل بازدیدها: 170546
نماز حاجت