ما در زیر بار سختی ها و مشکلات و دشواری ها قد خم نمی کنیم.

ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند.

تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم، و یا زخم بخوریم و به خاک بیفتیم

و الا هیچ قدرتی پشت ما را نمی تواند خم کند.

 شهید بهشتی

 

   دوشنبه 7 تیر 1400نظر دهید »

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج، نشست بصیرتی- سیاسی در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری و در دهه‌ی کرامت، بصورت برخط در تاریخ 24/3/1400 با حضور استاد محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر محمدعلی صادق زاده و با موضوع « نقش بانوان در ارتقاء بینش سیاسی جامعه» برگزار گردید.
 
 

ایشان به عنوان مقدمه فرمودند انقلاب اسلامی تحول بزرگی در کلیه عرصه ها و در ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی پدید آورد. و مردم ایران با انقلاب اسلامی با نفی وضعیت موجود حرکت به سمت وضعیت مطلوب را آغاز نمودند. امام خمینی (ره) در این باره می فرمایند انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب ها جداست. هم در پیدایش هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه و نیات. مقام معظم رهبری (مدظله) هم در بیانیه گام دوم، پیروزی انقلاب اسلامی را آغازگر عصرجدیدی در عالم دانسته اند که اینک وارد دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است. لذا صیانت از اهداف انقلاب و کرامت افراد و ارزش ها و انتقال این مفاهیم از یک نسل به نسل دیگر ضروری است.

دکتر صادق زاده در ادامه فرمودند:  با فروپاشی شوروی سابق نوعی تقابل بین اسلام و استکبار در صحنه جهانی پدید آمد. بر این اساس جمهوری اسلامی با تاکید بر استقلال و عزت و اقتدار و امنیت، نفی سلطه گری و سلطه پذیری و  با رویکرد حمایت از ملت های مظلوم و ستمدیده و جریان مقاومت در جهان معرفی شد. و  تضاد ماهوی گفتمان اسلام شیعی و سلطه جویی غرب آشکارتر از همیشه گردید.

سیاست آمریکا در برابر ایران پس از انقلاب اسلامی رویکردی کاملا تهاجمی و تقابلی و جنگ طلبانه گردید و به دنبال آن  با استفاده از تبلیغات و هجمه های گسترده ی رسانه‌ای، اسلام هراسی و شیعه هراسی و نیز  ایران هراسی و مخدوش کردن چهره ایران در جهان را بطور جدی پیگیری نمود.

ایشان در ادامه فرمودند یکی از موثرترین اقشار و نیروهایی که می توانند نقش راهبردی در پیشرفت و توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان جامعه ای الگو و نمونه با معرفی تمدن اسلامی و ایرانی و مبلغ و مروج گفتمان انقلاب اسلامی در سطح داخل و خارج داشته باشند،  قشر بانوان فرهیخته است.

ایشان در ادامه به تعریف برخی مفاهیم سیاسی در این زمینه از جمله محیط اجتماعی، مشارکت سیاسی و مشارکت سیاسی اسلامی پرداختند.

 مشارکت سیاسی عبارتست از شرکت و فعالیت فرد در سطوح مختلف در نظام سیاسی و از این رو با اجتماعی شدن رابطه دارد و عاملی مهم در توزیع قدرت و تعیین سیاست ها ست.

مشارکت سیاسی اسلامی شرکت و حضور مسئولانه با هدف ارتقاء سطح مشارکت و ارتقاء کارآمدی نظام به عنوان یک تکلیف شرعی و دینی و یک نوع احساس مسئولیت در برابر خداوند در برابر خویشتن و در برابر جامعه است. لذا چنانچه در اصول فقه هم آمده است که مقدمه واجب واجب است بر این اساس توسعه و پیشرفت مادی و کمال  و تعالی معنوی، نیازمند کسب آگاهی‌های لازم شناخت احکام الهی ، قانون مدون و  مسئولیت پذیری و ایفای نقش‌های مربوطه می باشد.

دکتر صادق زاده در ادامه به تعریف فرهنگ سیاسی پرداخته و فرمودند: فرهنگ سیاسی یک جامعه،  مجموعه جهت گیری های سیاسی یک ملت نسبت به نظام سیاسی، نخبگان سیاسی و قدرت سیاسی است  که در طول زمان و در ارتباط با رویدادهای مختلف در درون یک جامعه شکل می‌گیرد و نوع و میزان رابطه‌ی  میان قدرت سیاسی(دولت) و قدرت اجتماعی( ملت) را تبیین می نماید.

ایشان تاکید کردند، امروزه توجه به منابع و نیروهای انسانی و آموزش و جهت دهی به نیروهای انسانی نقش مهمی در رشد یک جامعه دارد . به گونه ای که دانش و ظرفیت های علمی و فرهنگی یک جامعه مهم ترین عامل شکوفایی استعدادها و توانمندی ها و همچنین بهره مندی از منابع مادی و معنوی است و در این میان حضور بانوان در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از پیش نیازهای توسعه یافتگی سیاسی است.

ایشان در ادامه به جایگاه زن در قانون اساسی از منظر امام خمینی و مقام معظم رهبری اشاره کردند و فرمودند  در اندیشه امام خمینی (ره) دخالت و مشارکت در تعیین سرنوشت و حضور فعال زنان هم حق و هم تکلیف آنان است. چنانچه حمایت بالای آنان در پیروزی انقلاب اسلامی دارای اهمیت بسزایی بوده است.امام (ره) علاوه بر حفظ شأن وکرامت زنان بر حقوق سیاسی اجتماعی  آنان  تاکید فراوان کرده اند.

رهبر معظم انقلاب هم بر اهمیت بانوان در نظام اسلامی همواره تاکید داشته اند و نقش آنان در ترویج الگوی زن مسلمان را بسیار با اهمیت می دانندو آنان را قشری فعال و تاثیرگذار و دارای نقش راهبردی در عرصه اجتماع معرفی می نمایند.

ایشان در انتها به تعدادی از  راهکارها و پیشنهاداتی که منجر به ارتقای بینش سیاسی اجتماعی بانوان می‌گردد اشاره نمودند و فرمودند در بعد فرهنگی توجه این عوامل لازم است:

1- تلاش در جهت تحقق ارزش ها و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی

2- الگوسازی  از زن ایرانی در مکتب فاطمی

3- تبیین ویژگی های سیمای زن در اسلام

4- ترویج مکارم اخلاقی در جامعه

5-  فراهم کردن فضای مساعد در خانواده برای رشد اعضای خانواده براساس معیارهای اسلامی

6- ترویج  سبک زندگی ایرانی اسلامی در سطح جامعه

7- شرکت در دوره ها و نشست های فرهنگی

8- ایجاد مراکز فرهنگی در جهت جذب، تربیت و ساماندهی نیروهای انسانی کارآمد

9- انتشار و تولید آثار مرتبط با معیارهای اسلامی ایرانی و نهضت نرم افزار

10- شناخت نظام سلطه فرهنگی غرب و نقد بر آن

ودر  بعد سیاسی،  ولایت مداری در تمام ساحت ها برای تحقق جامعه مهدوی، بصیرت افزایی در فضای جامعه، شرکت در فعالیت های انتخاباتی،  ایجاد تعامل سازنده و همکاری موثر بین حوزه های علمیه خواهران با انجمن ها و تشکل های دانشجویی،  جهت دهی به پایان نامه های بانوان در مقطع سطح 3 و 4 و کارشناسی ارشد و دکتری در جهت بررسی نقش زنان در تحولات آینده،  حمایت های مادی و معنوی از پژوهش های علمی و فعالیت های هنری و ورزشی بانوان ارزشی و فرهنگ ساز، راه اندازی شبکه های فرهنگی و سیاسی در فضاهای مجازی و حضور فعال در بسیج خواهران و… را از فعالیت هایی برشمردند که می تواند نقش بسزایی در ارتقاء بینش سیاسی بانوان داشته باشد.

دکتر صادق زاده در انتها به مناسبت نزدیکی به انتخابات به این سوال پاسخ دادند که چرا باید انتخابات شرکت کنیم؟

 ایشان در پاسخ به قانون اساسی استناد کرده و فرمودند مردم بر طبق تصریح قانون دارای سه نقش اساسی هستند. اولا  برخورداری از حق انتخاب که همه‌ی مسئولان نظام بطور مستقیم و غیر مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند. دوم نقش مردم در تعیین قانون اساسی سوم نقش نظارتی که بر اصل نظارت مردم بر دولت و دولت بر ملت تاکید دارد. بر این اساس انتخابات مظهر حضور مردم بوده و هم حق و هم تکلیف آنان است.

دکتر صادق زاده در جمع بندی فرمایشات خود فرمودند: با ارتقاء بینش سیاسی و مشارکت مردم، در عمل، زمینه های ثبات اجتماعی نظام اسلامی و سیاسی فراهم می‌گردد. در مقابل اگر در جامعه، افراد به بلوغ سیاسی و بصیرت لازم نرسیده باشند به همان میزان نقش مخرب خواهند داشت. جهت دهی ها و درگیر کردن افکار عمومی  دشمنان به بعضی پدیده ها در انتخابات نشانگر کم بودن بصیرت در این زمینه هاست. و لازمه ورود به این مسائل و آگاهی بخشی در جامعه و مجاب کردن مردم با استدلال های قوی است.

ایشان در انتها منابعی برای مطالعه بیشتر به طلاب علاقه مند معرفی نمودند.

 


 

   سه شنبه 25 خرداد 1400نظر دهید »

 

 امام خامنه ای : مردم بدانند اثر انتخابات تا چند سال باقی خواهد ماند / کسانی که نرفتن به پای صندوق را ترویج می کنند دلسوز مردم نیستند.

رهبر معظم انقلاب امروز در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی: به مردم عزیزمان عرض می کنم؛ ملت عزیز ایران! انتخابات در یک روز انجام میگیرد امّا اثر آن در چند سال باقی میماند.

 در انتخابات شرکت کنید، انتخابات را متعلق به خودتان بدانید که متعلق به شماست و از خدا کمک و هدایت بخواهید که شما را هدایت کند به آنچه که درست و حق است و به کسی که شایسته است و بروید پای صندوق و رأی بدهید.

 به حرف این کسانی که ترویج میکنند که فایده‌ای ندارد، نرویم، نمیرویم پای صندوق رأی اعتنا نکنید. اینها دلسوز مردم نیستند. کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق منع نمیکند.

 

۱۴۰۰/۰۳/۰۶



   دوشنبه 10 خرداد 1400نظر دهید »

 


 

سؤال: وظیفه روحانیون و خواص در قبال شناساندن فرد اصلح چیست ؟ آیا از لحاظ شرعی تکلیفی بر عهده آنها هست؟

امام خامنه ای :
همگان به ویژه خواص و علما وظیفه دارند با حداکثر دقت افراد اصـلح را با حجت شـرعی شـنـاسـایی کرده و به مردم معرفی کنند و مردم را در انتخاب درست یاری دهند. عدم دخالت خطرناک است؛ دخالت بدون بصیرت و حجت هم خطرناک است .

آیات و روایات:

«إن الله يأمركم أن تؤدوا الأمانات إلى أهلها وإذا حكمتم بين الناس أن تحكموا بالعدل إنّ الله نعما يعظكم به إن الله كان سميعا بصيرا»

 «خدا قاطعانه به شـما فرمان می دهد که امانت ها را به صاحبانش بازگردانید و هنگامی که میان مردم داوری می کنید، به عدالت داوری کنید. یقیناً [فرمان بازگردانیدن امانت و عدالت در داوری نیکو چیزی است که خدا شما را به آن موعظه می کند؛ بی تردید خدا همواره شنوا و بیناست.» (نساء: ۵۸)

   شنبه 8 خرداد 1400نظر دهید »

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه نشست بصیرتی برخط در تاریخ سوم خرداد ماه در آستانه‌ی انتخابات و همزمان با سالروز فتح افتخارآمیز خرمشهر، با موضوع «نقش رسانه و ابزارهای تبلیغاتی در انتخاب اصلح» با حضور کارشناس فضای مجازی حجه الاسلام و المسلمین محمد کهوند برگزار گردید.
 
استاد کهوند در ابتدا به دسترسی‌های بسیار زیاد سازندگان پیامرسان‌ها و مهندسی محتواها توسط دشمنان و بازیگری مهم فضای مجازی در انتخابات ها و سایر جهت گیری‌های اجتماعی اشاره کردند و تاکید کردند طلاب باید به صورت تخصصی در این مسئله وارد شده و مهارت‌های لازم را کسب نمایند.

ایشان فرمودند: یکی از بدیهی ترین نکات در بحث تبلیغ در فضای مجازی اینست که بسته‌های محتوایی متناسب با اقتضائات محیطی و همراه با شناخت شرایط و ضوابط این فضاها باشد و طلبه متناسب با نیازهای انتخاباتی آماده شود.

ایشان در ادامه به یادآوری برخی کم کاری‌های صورت گرفته در انجام مطالبات مقام معظم رهبری مدظله پرداختند که از جمله مهمترین آنها آینده پژوهی در حوزه فضای مجازی است که در دنیای امروز به شدت حائز اهمیت است و رهبری در سال 1386 در دیدار با طلاب و نخبگان مطرح و از حوزه و طلاب این امر را مطالبه می نمایند.

مطالبه‌ی دیگر حضرت آقا از طلاب و نخبگان جامعه، گفتمان سازی و نحوه مواجهه با فضای مجازی و مطالبه گری از مسئولان از جمله مطالبه‌ی شبکه ملی اطلاعات است که بارها در دیدارها و بیانات مختلف بر آن تاکید ورزیده‌اند.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه فرمودند: ایجاد دوقطبی های کاذب از کارهایی است که دشمن در آستانه انتخابات به آن متوسل می شود و باید با روشنگری از اثرات منفی آن جلوگیری کرد. مانند دوقطبی کاذب فیلترینگ و عدم فیلترینگ که خصوصا در آستانه انتخابات ها زیاد مطرح می شود و اساساً کذب است و اینطور نیست که یا لازم باشد فیلترینگ را اعمال نمود یا عدم فیلترینگ و شق سومی درکار نباشد (به خلاف دوقطبی های حقیقی مانند پذیرش ولایت الله یا پذیرش ولایت طاغوت ) بلکه راهکار صحیح در مواجهه با فضای مجازی، مدیریت آن است ، نه فیلترینگ مطلق و نه ولنگاری مطلق.

ایشان تاکید کردند این وظیفه ما حوزویان است که مردم را با خطرات فضای مجازی آشنا کرده و سواد رسانه مردم را ارتقا دهیم و خطرات شبکه‌های اجتماعی غیربومی را گوشزد نماییم و نسبت به حقایق موجود در مدیریت فضای مجازی روشنگری نماییم و برای این منظور باید آمادگی‌های مهارتی لازم از مدت‌ها قبل کسب شود.

استاد کهوند به نقش مهم تبلیغ چهره به چهره و محدود نشدن و اعتماد نکردن به شبکه های اجتماعی خارجی را در ایام انتخابات بسیار ضروری و مهم برشمردند و تاکید کردند با توجه به دسترسی‌هایی که صاحبان این شبکه ها دارند در فرایند انتقال پیام کاملا تصرف کرده و فیلترینگ حبابی برای اقشار مختلف ایجاد می نمایند بنابراین لازم است فرصت تبلیغات حضوری که متاسفانه به علت کرونا به شدت محدود شده است را از دست نداد حتی در محدوده‌‌ی بستگان و آشنایان.

ایشان در خاتمه تاکید کردند باید به مردم امید بدهیم و آنان را دعوت به مشاهده مناظرات و بررسی برنامه های کاندیداها بنماییم و از تخریب کاندیداهای انقلابی و غیر انقلابی جدا پرهیز شود و بنا گذاشته شود بر نقد لیبرال ها و ارائه برنامه های کاندیدهای انقلابی.
و همچنین از فرصت پیام رسان های داخلی مانند ایتا و شاد هم که مخاطبان بالایی دارند، غفلت ننمود.

ایشان در انتها کانالی برای استفاده به عنوان محتوای انتخاباتی معرفی نمودند که در آن محتواهای امیدآفرین از دستاوردهای نظام اسلامی به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

همچنین ایشان دوره های تخصصی تبلیغ در حوزه رسانه را به علاقه مندان کار تبلیغی در این زمینه، معرفی کردند.
 

 

   سه شنبه 4 خرداد 1400نظر دهید »

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه نشست بصیرتی با موضوع نقش انتخاب اصلح در نظام مردم سالاری دینی و با حضور استاد ارجمند حجه الاسلام و المسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در تاریخ 5 اسفندماه 1399 و در آستانه میلاد مولی الموحدین امیرالمومنین علی علیه السلام به‌صورت مجازی و در سامانه سیما برگزار گردید.
 
حجه الاسلام و المسلمین مهدوی ارفع بعد از تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین و ایام ماه رجب فرمودند:

امیرالمومنین در نظام اندیشه سیاسی اجتماعی خود بر این باورند که امور رعیت و مردم و جامعه اصلاح نمی شود مگر اینکه کارگزاران جامعه صالح باشند. حضرت در خطبه ۲۱۶ نهج البلاغه این‌گونه می‌فرمایند: فلیس تصلح رعیه الا بصلاح الولاه این‌گونه نیست که امور رعیت اصلاح بشود مگر با صالح بودن والیان و کارگزاران. البته در ادامه تکمیل می فرمایند که ولاتصلح الولاه الا بالاستقامه الرعیه کارگزاران حتی اگر اصلح هم باشند نمی‌توانند اصلاحات واقعی در جامعه ایجاد کنند، مگر این‌که رعیت و امت در گفتمان آن حاکمان صالح و اصلح، استقامت داشته باشند.

ایشان فرمودند: شرط اصلی و اساسی و بی‌جایگزین اصلاح جامعه، کارگزاران اصلح هستند. کارگزارانی که خودشان صلاحیت های درجه یک دارند و نسبت به ارزش ها و مبانی و… اهتمام عملی دارند. چرا کارگزار اصلح جامعه را به سمت تعالی و تحقق آرمان های الهی می‌برد. دلیلش هم اینست که مردم همان آیین و روشی را در زندگی انتخاب می کنند که ملوک و کارگزارانشان انتخاب می کنند. (الناس علی دین ملوکهم).

موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی فرمودند:

 نقش این ارتباط و تاثیر و تاثر بطور خیلی خلاصه اینچنین است که:

وقتی تفکری و اندیشه و فرهنگی حکومت و قدرت را به دست می‌گیرد، طبیعی است که در صدد اینست که اندیشه و مرام و گفتمان خود و ارزش های مورد قبول خود را در جامعه تثبیت کند. مثلا وقتی حکومت سکولار بر جامعه حاکم شود قطعا تلاش می کند که ارزش های سکولاریته را در جامعه محقق کند.

بنابراین اگر قرار باشد که جامعه به سمت صلاح حقیقی برود پس اول باید به این اصل  ملتزم شد که باید قدرت دست صالحان باشد. الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوه و اتوا الزکاه و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر

قرآن کریم می فرماید صالحان کسانی هستند که وقتی قدرت را در زمین به آنها بدهیم نماز حقیقی اقامه می‌شود. زکات حقیقی ادا می شود. امر به معروف  و نهی از منکر اقامه خواهد شد.

 امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه شقشقیه که رنج نامه مولا علی علیه السلام است سه خلیفه قبل از خود را نقد می کنند و این نقد تماما مبتنی بر عدم صلاحیت آنها در رهبری جامعه است.

درباره خلیفه اول می فرماید با اینکه می‌دانست دریای علم از کوهسار من جاری می شود و به بشریت می‌رسد و می‌دانست که علم مدیریت جامعه را ندارد؛ با این حال این مسند را غصب کرد و پیراهن خلافت را بر تن کرد در حالی که خودش هم بارها و بارها روی منبر گفت من را حلال کنید من شایسته این مقام نبودم.

درباره خلیفه دوم می‌فرماید رهبر جامعه باید انسانی باشد که نه افراط داشته باشد و نه تفریط بلکه  باید همه چیز را در جای خود به کار ببرد؛ حضرت در خطبه سوم می فرماید زمامدار مانند کسی است که بر شتری سرکش سوار است اگر افسار  آن را محکم بکشد پرده بینی حیوان پاره می شود و اگر آزادش بگذارد در پرتگاه سقوط می‌ کند. سپس می‌فرماید مردم در دوران خلیفه دوم دچار رنج و گرفتاری مهمی شده بودند. دومی سعه صدر و اعتدال منطقی را نداشت. سومی هم دنبال شکم بارگی و رانت خواری و فساد مالی و امثال این بود.

لذا امیرالمومنین علی علیه السلام حتی در قالب نقد خلفای گذشته این حقیقت را به ما القا می‌فرمایند که حاکم باید اصلح باشد از نظر علمی از نظر مدیریتی و از نظر تقوایی.

چون هر کدام از اینها نباشد حتما حکومت به انحراف کشیده می شود. اگر دانش کافی و صحیح نداشته باشد با جهل نمی‌تواند حکومت‌داری کند. اگر تقوا نداشته باشد رانت خواری و فساد و امثال آن کشور را برمی دارد. اگر سعه صدر نداشته باشد با خشونت با مردم رفتار می‌کند و مردم به نفاق و چاپلوسی و در نهایت به تراکم اعتراض ها و فروپاشی نظام فکر می‌کنند.

استاد نهج البلاغه در ادامه فرمودند: در انتخابات چند نکته مهم باید یادآوری شود.

اولین نکتهاینکه انتخاب اصلح تکلیف است نه حق. هنوز در جامعه ما خیلی ها خیال می کنند که شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح یک حق است که اگر دوست داشتند از آن بهره ببرند و اگر دوست نداشتند از آن استفاده نکنند. در حالیکه اینطور نیست انتخاب اصلح به خاطر نقش مستقیم فوق العاده ای که در صلاحیت و عدم صلاحیت جامعه دارد تکلیف ماست.

به عبارت دیگر انتخاب از دو جهت قابل بررسی است از این جهت که حق من است اگر حکومتی مانع حق من باشد و مردم سالاری را نپذیرد ظلم کرده است و از این جهت تکلیف من است که اگر من این حق خود را درست ادا نکنم یا اساسا شرکت نکنم من به کل جامعه ظلم کرده ام. پس شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح هم حق است و هم تکلیف.

نکته دوم اینست که ما برای همه رفتارهای خود باید برای قیامت حجت شرعی داشته باشیم. چطور ممکن است برای انتخاب اصلح که می‌تواند تمام جامعه را تحت تاثیر قرار بدهد حجت شرعی نداشته باشیم؟ بلکه همگان مکلف ایم و درباره‌ی انتخاب های خورد مورد سوال واقع خواهیم شد.

اولین مسئله در باره داشتن حجت مسئله‌ی اصلح است. متاسفانه امروز فضایی مثل همه انتخاب ها در حال شکل گیری است که معتقد است بجای اینکه به اصلح نامقبول رای بدهیم  باید به صالح مقبول رای بدهیم درحالیکه ما حجت شرعی برای عدول از اصلح به صالح نداریم. و حجت شرعی فقط در انتخاب اصلح است.

ایشان در بیان نکته سوم فرمودند:

نکته سوم شناخت فرد اصلح است. اگر انتخاب اصلح تکلیف ماست مقدمه اش هم که شناخت است بر ما لازم و واجب است. نمی توانیم به چیزی ملتزم باشیم و به لوازم آن ملتزم نباشیم. پس ماجرای حجت شرعی به انتخاب اصلح هم سرایت می کند و نمی‌توانیم بگوییم چون نمی‌شناختیم اشتباه رای دادیم. چون تکلیف داشتیم که بشناسیم. اینهمه ابزار و امکانات و فرصت برای شناخت وجود دارد. به عبارت دیگر: انتخاب اصلح پشت سر خود لوازمی دارد که اولی اش شناخت است.

به شناخت که رسیدیم باید ببینیم معیارهای این شناخت چیست؟ بنابراین مقدمه شناخت دستگاه ارزیابی است. با چه نگاهی این فرد را اصلح ارزیابی می کنید؟

مثلا شخصی قابلیت های مدیریتی خوبی دارد اما آیا مبانی گفتمانی‌اش هم صحیح است؟ بنابراین دستگاهی که منجر بشود به شناخت هم بسیار مهم است و حجت و تکلیف بعدی ماست.

بنابراین ما باید از اینجا شروع کنیم و حداقل ما اهل علم باید ابتدا دستگاهی که مجموعه‌ای از شاخص‌ها را ارائه داده و به این شاخص ها به ترتیب اولویت ضریب می دهد، بشناسیم.

          ایشان در ادامه افزودند: اگر کسی اولین شاخص را داشت  لازم است به سراغ دومین شاخص برویم. داشتن شناخت عمیق و صحیح انقلاب از اصلی ترین شاخص‌های انتخاب فرد اصلح است. کسی باید رئیس جمهور بشود که گفتمان انقلاب را کامل فهمیده باشد و ولایت مدار باشد.

ایشان در ادامه بیان شاخص های فرد اصلح فرمودند:

بعد از آن باید شخصیت فردی آن فرد مورد بررسی قرار بگیرد که از روی سوابق می توان به آن پی برد. میزان پاک دستی و امانتداری، ساده زیستی و درک محرومین و مراقبت در مسئولیت های باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. نکته سوم توانمندی فرد است. داشتن قدرت تیم سازی و سازماندهی و توانایی مدیریت و تدبیر امور.

 ایشان در انتها با معرفی نهضت نهج البلاغه خوانی به نشر گفتمان اسلام ناب به وسیله نشر معارف نهج البلاغه تاکید نمودند و فرمودند نباید فرصت ها را از دست بدهیم بلکه تلاش نماییم که گفتمان اسلام ناب و انقلاب را ترویج نماییم چراکه اگر ما فرصت ها را از دست بدهیم  جریانات بیمار افکار مردم را به دست می گیرند.

 

 

   چهارشنبه 6 اسفند 1399نظر دهید »

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه، نشست سیاسی به مناسبت هفته بسیج با همکاری موسسه آموزش عالی زینبیه و با حضور استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی جناب آقای دکتر کنی ، اساتید و طلاب در حوزه علمیه زینبیه برگزار گردید.

جناب آقای دکتر کنی ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج فرمودند:اصیل ترین کانون جوشش انقلاب ،حوزه علمیه است.

ایشان بیان کرد:نیروی بسیجی تا بصیرت را به معنای کامل درک نکند ریسک تهدیدها را بالا می برد، همچنین با شیوه های جدید باید امر به معروف و نهی از منکر کرد تا نتیجه بخش باشد. بسیجیِ مخلص و با ایمان موانع سیاسی را از سر راه برمی دارد و با سلاح ایمان مقتدرانه به راه خود ادامه می دهد.

وی تاکید کرد: در جایگاه  منتقد، جانب انصاف را رعایت کنید،به گونه ای که هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف بیان شود.

آقای دکتر کنی در خاتمه خاطر نشان کرد: بسیجی باید به سلاح بصیرت مجهز باشد و در ابعاد مختلف مانند علم آموزی، اجتماعی، سیاسی بصیرت داشته باشد و در تمام عرصه ها پشتیبان ولایت فقیه باشد و سخنان رهبری را بر  پایه و اساس صحیح قلمداد نماید.

 

 

   دوشنبه 12 آذر 1397نظر دهید »

نشست سیاسی با موضوع تحلیل و بررسی سند FATF و مطالبات مردم از نمایندگان مجلس با حضور جناب آقای امیدیان در مدرسه علمیه زینبیه برگزار گردید.
به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه، نشست سیاسی با موضوع تحلیل و بررسی سند FATF  و مطالبات مردم از نمایندگان مجلس با حضور جناب آقای امیدیان، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه زینبیه برگزار گردید.

گزیده ای از متن سخنرانی در این جلسه به شرح ذیل می باشد:

آقای امیدیان ضمن توضیحاتی در مورد سند FATF  فرمود:  اگر بعضی بندهای این سند در کشور اجرا شود استعماری ترین قانون دوران تاریخ ایران است . موضوع FATF از سال 89  به طور جدی مطرح شد توسط کشورهای G7 که این کشورها در بحث سیاسی دنیا حرف اول را می زنند.

وی اذعان کرد: از کل کشورهای دنیا 35 کشور عضو FATF  هستند و 2 کشور اسرائیل و عربستان به عنوان ناظر می باشند  . مجموعFATFکه سی اف تی نیز گفته می شود سه محور اساسی دارد ،  مبارزه با پولشویی ، مبارزه با حمایت مالی از تروریسیم، مبارزه با اشاعه ی گسترده سلاح های کشتار جمعی .

امیدیان تاکید کرد: شورای امنیت سه قطع نامه دارد که در این قطع نامه به کشورهای دنیا اصرار می کند که به FATF ملحق بشوند. برخی از مسئولین  در سال 95 جلسه ای با FATF گذاشت ومجموع سی اف تی را امضا کرد و چهار موضوع را پذیرفت، پذیرش جزوه سی اف تی، پذیرش پالرمو : جرائم فرا ملی سازمان یافته، پذیرفتن توصیه کارگروه FATF در خصوص تغییر قانون 186 ، پذیرفتن توصیه کارگروه در خصوص قانون94.

وی در خاتمه گفت: آمریکا بر این عقیده است که شما که دارای انرژی هسته ای هستید خلاف آژانس بین المللی می باشد و شما را موظف به قانوگذاری می کند و حتما آن را در مجلس شورای اسلامی اجرا کنید و دیگر اینکه آمریکا نگاه مستعمره دارد. با این اوضاع شورای نگهبان و قوه قضاییه باید آگاه و با بصیرت عمل نماید.

 

   شنبه 12 آبان 1397نظر دهید »

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

 

ملت عزیز ایران

 

 

جشن حماسی انتخابات دیروز،‌ بار دیگر گوهر درخشانِ عزم و اراده‌ی

 

 

ملی را در برابر چشم جهانیان به جلوه آورد. مشارکت گسترده و

 

 

پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراکز رأی‌گیری، و تشکیل صفهای

 

 

طولانی برای رسیدن به صندوق‌های رأی در همه جای کشور، و از

 

 

همه‌ی قشرهای اجتماعی، نشانه‌ئی آشکار از استحکام پایه‌های

 

 

مردم‌سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ

 

 

پروردگار بود و ایران و ایرانی را در آزمونِ میدان‌عمل، سرافراز و رو

 

 

سفید کرد. دیروز با این حضور متراکم و افکندن بیش از چهل میلیون

 

 

برگه‌ی رأی در صندوقها، نصاب تازه‌ئی در انتخابات ریاست جمهوری

 

 

پدید آمد و پیشرفت روزافزون ملت ایران را در عرصه‌ی حضور و بروز

 

 

قدرتمندانه نشان داد. ایران اسلامی بار دیگر بدخواهان و کین‌ورزان

 

 

و حسودان را عقب نشانید و دل دوستان و تحسین‌کنندگان خود

 

 

را لبریز از شادی و افتخار کرد. پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید

 

 

و نظام جمهوری اسلامی است که به رغم توطئه و تلاش دشمنان،

 

 

توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به طور فزاینده جلب کند و

 

 

در هر دوره درخشش تازه‌ئی نشان دهد. آزمون برجسته‌ی دیروز

 

 

تنها مشارکت گسترده نبود، آرامش و متانت و نجابت شرکت کنندگان

 

 

که امنیت انتخابات را تضمین کرد، نیز بخش مهمی از این آزمون خیره‌کننده

 

 

بود. همه‌ی قشرها، همه‌ی سلیقه‌ها، همه‌ی گرایشهای سیاسی

 

 

در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی

 

 

رأی دادند.

 

 

اینجانب با خشوع در برابر خدای بزرگ، جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم،

 

 

و لطف و رحمت و پاداش شایسته برای ملت ایران مسئلت می‌نمایم

 

 

و به پیشگاه حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه عرض سلام و اخلاص

 

 

میکنم و نکاتی چند را متذکر می‌شوم:

 

 

۱ـ به مردم عزیز، عرض میکنم خدای را بر موفقیت در برگزاری انتخابات

 

 

شکر گزارید و پس از التهابِ روزها و هفته‌های پیش از انتخابات، اکنون

 

 

به اتحاد و اتفاق عمومی بیاندیشید که بی‌شک یک عامل مهم استحکام

 

 

و اقتدار ملی است. همه در زیر سایه‌ی نظام جمهوری اسلامی و فرزندان

 

 

این میهنِ سرافرازید، بکوشید تا سهم خود از وظیفه‌ی پیشبرد کشور

 

 

به سمت هدفهای بزرگ را بشناسید و دنبال کنید. برآمدن همه‌ی آرزوهای

 

 

ملی در گرو چنین اندیشیدن و چنین عمل کردن است.

 


۲ـ به رئیس جمهور محترم و همه‌ی کسانی که در دولت آینده شرکت

 

 

خواهند داشت سفارش و تأکید میکنم که کار و تلاش پرانگیزه و اندیشیده

 

 

و جوانانه را برای برطرف کردن مشکلات کشور در پیش گیرند و لحظه‌ئی

 

 

از این خط مستقیم غفلت نکنند. رعایت قشرهای ضعیف، توجه به روستاها

 

 

و مناطق فقیر، در نظر گرفتن اولویتها، برخورد با فساد و با آسیبهای

 

 

اجتماعی ، باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

 


۳ـ عزت ملّی و رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار

 

 

بین‌المللی نیز از جمله‌ی اولویتهای مدیریت انقلابی و اسلامی است.

 


۴ـ لازم میدانم از یکایک آحاد شرکت کننده در انتخابات و نیز کسانی که در

 

 

ترغیب آنان به این وظیفه نقش آفریدند تشکر کنم، بویژه مراجع معظم

 

و علماء اعلام و نخبگان دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی و هنری.

 


۵ ـ لازم میدانم از حضرات نامزدهای ریاست جمهوری نیز که در این

 

 

روشنگری و شورآفرینی برای انتخابات تأثیر جدّی بر جای نهادند تشکر کنم.

 


۶ـ لازم میدانم از همه‌ی دست اندرکاران اجراء و نظارت انتخابات ریاست

 

 

جمهوری و نیز انتخابات شوراهای شهر و روستا که متحمل زحمات طاقت

 

 

فرسا شدند تشکر کنم.

 


۷ـ لازم میدانم از حافظان امنیت انتخابات و نیز از رسانه‌ی ملّی که

 

 

انتخابات پرشور، مرهون تلاش شبانه‌روزی و هنرمندانه‌ی آنان است

 

 

سپاسگزاری کنم.

 


۸ ـ در پایان، خود و همگان را به تقوا و تلاش در راه وظیفه‌ی الهی

 

 

و اجتماعی و پایبندی به مسیر انقلاب که میراث ارزشمند امام خمینی

 

 

بزرگ و شهدای گرانمایه است دعوت میکنم و شادی روح و علو درجات

 

 

آنان را از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

 

 

والسلام علیکم و رحمة‌الله

سیّدعلی خامنه‌ای
سی‌ام / اردیبهشت‌ماه / ۱۳۹۶


موضوعات: سیاسی
   شنبه 30 اردیبهشت 1396نظر دهید »


مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان و دانشجویان به مناسبت روز سیزدهم آبان در پایان فرمایشات خود به

این نکته اشاره فرمودند:

«شعار و فریاد مرگ بر آمریکای ملت ایران دارای پشتوانه‌ی قوی عقلانی و منطقی و برگرفته از قانون اساسی و

تفکرات اصولی است که ظلم و ستم را برنمی‌تابد.»

یکی از نمودها و عوامل اینکه ملت ایران باید همواره این شعار را در مقابل دیدگان خود داشته باشند همان نکته

زیبایی است که مقام معظم رهبری تعبیر به نفوذ کردند که این دشمن و شیطان بزرگ بعد از پیروزی انقلاب

اسلامی ایران در هر فرصتی به دنبال نفوذ به مرز و بوم این کشور عزیز داشته و منظور از نفوذ فقط نفوذ

فیزیکی نبوده و نیست و می‌توان یکی از کارهایی که این دشمن بزرگ برای خود برنامه ریزی کرده رخنه

کردن و نفوذ در فکر و اعتقادات و ذهن جوانان ما می‌باشد. که این استعمارگر بزرگ بعد از تحولات سیاسی اخیر

که در کشورمان اتفاق افتاد شرایط را برای اینکار مهیا دیده و به گمان اینکه می‌تواند از این فضا به نحو احسن استفاده

کنند، ولی مقام معظم رهبری با زیرکی این نقشه شوم دشمن را نقش بر آب نمودند و در طی این مدت در دفعات بالا

به این نکته که استکبار ستیزی با در سرلوحه کارها قرار گیرد اشاره و متذکر می‌شوند.

اما این نفوذ و دشمنی دشمن چگونه است؟

آیا دشمن دوباره عَلَمِ ضد دینی در دست گرفته و مستقیما شروع به از بین بردن اعتقادات جوانان و مردم ایران می‌کند؟

این نقشه و حربه دشمن شکست خورده و دیدند که در فتنه ۸۸ چطور مردم، در مقابل بی‌احترامی به مقدسات تمام

قد ایستادند و به مبارزه با آنها برخواستند.


اما نفوذ دشمن را با یک مثال که در خارج و در مسائل زیست شناسی اتفاق افتاده بیان می‌کنیم:

«در علم زیست شناسی یک آزمایش وجود دارد به نام قورباغه داغ! که از این قرار است:

قورباغه به علت خونسرد بودن از گرما گریزان است. در این آزمایش اگر قورباغه را داخل آب داغ قرار دهیم

به سرعت از داخل آب بیرون می‌پرد، اما اگر قورباغه را داخل آب سرد قرار دهیم و بعد ظرف آب را روی شعله

آتش قرار داده و به آرامی دمای آب را افزایش دهیم قورباغه در داخل آب می‌ماند و متوجه تغییر دما نمی‌شود.

قورباغه بیچاره زمانی متوجه گرمای آب می‌شود که دیگر کاری از او بر نمی‌آید و گرما او را فلج کرده است.»


حال نفوذی که اشاره شد که دشمن قدم به قدم حرکت کرده و تغییر در فرهنگ اعتقادات و پوشش و حجاب آنقدر

آهسته بوجود می‌آید که ما غافل هستیم!
و این است که دشمن نفوذ خود را قدم به قدم و چراغ خاموش و آهسته، آهسته قدم بر می دارد.


دقیقا این جریان را می‌توان در کشور اسپانیا یا آندلس که یک کشور اسلامی با قدمت ۸۰۰ سال حکومت اسلام

در آن کشور دید که دشمن با روش های نرم و به دور از هرگونه جنگ یا خشونت طلبی توانستند در افکار و

اعتقادات مردم نفوذ کرده و اعتقادات اسلامی آنها را در سال (۱۴۹۱.م/۸۹۶.ق) منقرض و از بین ببرند.


مسیحیان اروپائی که در تهاجم نظامی نتوانستند حریف مسلمانان آندلس شوند به تهاجم فرهنگی و حمله به باورهای

اعتقادی و اخلاقی مسلمین (جنگ نرم) روی آوردند؛ برای این کار دست به یک سلسله اقداماتی زدند که به طور

خلاصه خدمت شما عرض خواهم کرد:


پیمان صلح آشتی:


مسیحیان، پیمان صلحی با مسلمین منعقد کرده و به موجب آن امتیازاتی از قبیل موارد ذیل به مسیحیان داده شد.


۱. آزادی مذهبی ۲.آزادی تعلیم و تربیت ۳. توسعه روابط بازرگانی


دشمن از این فرصت نهایت استفاده را برد و با جوانان مسلمان ارتباط مستقیم برقرار کرد،


بطور مثال:


الف ـ فروش رایگان مشروبات الکلی به جوانان


یکی از کارهایی که مسیحیان وقت در آندلس برای اضمحلال مسلمین برداشتند، این بود که مشروبات الکلی را رایگان

در دسترس جوانان مسلمان قرار دهند. یکی از کشیشان مسیحی در یک سال تمام انگور‌های قرطبه (شهری در آندلس)

را پیش‌خرید کرد و همة آنها را شراب ساخت، با خدا پیمان بست که آنها را جز به دانشجویان اسلامی و جوانان ندهد.

 


ب ـ ماموریت دختران زیبای مسیحی!!


با استفاده از ماده آزادیِ تعلیم و تربیت به آموزش جوانان پرداخته و برای آنان تفریگاههایی ترتیب دادند که دختران

مسیحی با شعر و شراب از جوانان مسلمان پذیرایی می‌کردند! دختران زیبا و طناز اروپایی که در همه جا مأمور دل‌ربایی

از جوانان مسلمان بودند، با دقت هر چه بیشتر ماموریت خود را انجام داده، در نتیجه جوانان تا نیمه‌های شب در گوشه‌های

مهمان‌خانه‌هایی به خوشگذرانی پرداختند.


دشمن البته با این دوکار خود و نتیجه گرفتن این فعالیت در بین جوانان آن روز آندلس توانستند به پیروزی برسند

و ریشه و پایه های اسلام را بعد از ۸ قرن از هم بپاشانند و دیگری نامی از اسلام برای کشور مسلمان اسپانیا باقی نماند.


امروز دشمن اگرچه آن روش قدیمی را در پیش نمی‌گیرد و روشی نوین با از بین بردن غیرت در جوانان و حریم

محرم و نامحرم سعی در بیخیالی و سست کردن عقاید دینی مردم کشور عزیزمان را دارند. که ما می‌توانیم در

گفته های بعضی از افراد دست نشانده خودشان پی به نقشه های شوم آنها ببریم.


چندی پیش مدیر عامل شبکه فارسی زبان فارسی وان (farsi1) مهمان برنامه صدای آمریکا (VOA) بود.

وقتی مجری برنامه از او پرسید: برنامه آینده شما چیست؟ او گفت تا سال ۲۰۲۰ کاری می‌کنیم که مردهای

ایرانی خودشان زن هایشان را برای نمایش دادن از خانه بیرون بفرستند.


مجری برنامه گفت: مگر می شود مردهای ایرانی با آن همه غیرت این کار را بکنند؟


در جواب این سوال مهمان برنامه گفت: وقتی در آب صد درجه یک قورباغه را بیندازی یک دفعه بیرون می پرد،

چون خیلی داغ است، اما وقتی یک قورباغه را در آب خنک بیندازی، برایش خیلی خوب است و وقتی آرام آرام

آب جوش بیاید، قورباغه با اینکه گرمش است و می‌خواهد بیرون بپرد اما دیگه توانی برای بیرون پریدن ندارد.

ما کاری می‌کنیم که زن های ایرانی آرام آرام تا جایی پیش بروند که دیگر خودشان بدانند که راهی برای برگشت ندارند


نتیجه: اینکه مقام معظم رهبری شعار مرگ بر آمریکای ما را دارای پشتوانه عقلی و منطقی و با تفکرات اصولی

می‌دانند با دید باز قصد در برهم زدن مهرهایی که دشمن برای از بین بردن و نفوذ در اعتقادات ما دارند را اشاره

می‌کنند و با نه گفتن به سیاست‌های دولت‌های استعماری به مقابله با توطئه‌های دشمن و ایستادن و مقاومت

کردن در مقابل آنها می‌باشد، تا بلایی که بر سر مردم آندلس (اسپانیا) با قدمتی ۸۰۰ ساله حکومت اسلام

در آنجا، آمد برما وارد نگردد.


منبع : سایت رهروان ولایت




موضوعات: سیاسی
   جمعه 15 آبان 1394نظر دهید »


فعالیت این گروه رو میشه به دو قسمت تقسیم کرد.

از سال 2004 تا سال 2011 و از سال 2011 به بعد.

در طول مدت هفت سال از تشکیل این گروه در سال 2004 تا سال 2011 که زمان خروج نظامیان

ائتلاف به رهبری آمریکا از عراق بود این گروه مسبب مرگ تعداد بسیار زیادی از مردم عادی و

همچنین نظامیان خارجی در این کشور بود.

سال 2011 ، دو اتفاق منجر به گشوده شدن فصل تازه ای از فعالیت های این گروه شد، یکی خروج

نظامیان ائتلاف از عراق و دیگری آغاز جنگ داخلی سوریه که با توجه به   بحران اوضاع

امنیتی سوریه دست این گروه برای ورود به سوریه هم باز شد . حکومت اسلامی عراق در این سال

پهنه فعالیت خودش رو وسیع تر کرد و به دولت اسلامی عراق و شام تغییر نام داد.

از سال 2011 فعالیت داعش در عراق کمتر که نشد هیچ، بیشتر هم شد و جنبه فرقه ای اون با هدف

قرار دادن همزمان ارتش عراق و شیعیان این کشور آشکارتر شد.

در ژانویه 2014 سنی های استان انبار عراق در اعتراض به دولت عراق در برخی میادین شهرهای

سنی نشین انبار مثل رمادی و فلوجه تحصن کردن، ارتش عراق دخالت کرد و چادرشون رو به هم

ریخت. همین بهانه ای برای داعش شد که زیر نام دفاع از حقوق سنی ها بخش هایی از این دو

شهر رو اشغال کنه.

مناطق تحت کنترل داعش در عراق :

تا پیش از ژانویه 2014 حوزه فعالیت داعش پهنه وسیعی از مناطق بیابانی استان انبار(حد فاصل

مناطق کویری بین عراق،سوریه و اردن نظیر وادی حوران و وادی ایبض) بود و هنوز وارد

رویا رویی مستقیم با ارتش عراق نشده بود و به تاکتیک بزن و در رو با استفاده از خودروهای

بمگذاری شده یا انتحاری اکتفا میکرد

از این تاریخ به بعد حوزه فعالیت داعش به سرعت گسترش پیدا کرد، به طوری که الان بر دو استان

انبار و نینوی تقریبا به طول کامل و بر استان صلاح الدین حدود 50% مسلط شده است

مناطق تحت کنترل داعش در سوریه(شام) :

در ابتدای جنگ داخلی سوریه داعش و سایر گروه های پیکارجوی سوری در اتحاد و ائتلاف با هم

بودن ولی در اواخر سال 2013 به تدریج خوی جاه طلبی داعش باعث بروز اختلافات شدید بین داعش

از یک طرف و سایر گروه های مسلح سوری از سوی دیگه بود . در ژانویه 2014 داعش شهر رقه

رو که 9 ماه بود گروه های مسلح سوری تصرف کرده بودن اشغال کرد و به مانند انبار در عراق

 به عنوان پایگاهی برای تصرف سایر مناطق سوریه قرار داد.

قلمرو داعش به سرعت گسترش یافت تا اکنون که بخش وسیعی از سوریه از جمله استان رقه تقریبا

به طور کامل، شرق و بخش هایی از شمال استان حلب، بیش از نیمی از استان دیرالزور،بخش های

شرقی و جنوبی استان حسکه، بخش های شرقی استان های حمص و حماه در تصرف داعش هست




موضوعات: سیاسی
   شنبه 16 خرداد 13941 نظر »


ولایتی گفت: داعش خطری است که جهان را تهدید می کند و تنها محدود به خاورمیانه نیست.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی اکبر ولایتی رییس مرکز

تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با یانکوویش نماینده دبیر کل سازمان ملل

در امور عراق با اشاره به اقدامات تروریستی گروهک افراط گرای داعش گفت: داعش خطری است

که جهان را تهدید می کند و تنها محدود به خاورمیانه نیست. ما از انگیزه حمایت کنندگان داعش تا

حدود زیادی اطلاع داریم.

وی ادامه داد: از نظر ما فعالیت کشورهایی که گروهک داعش و گروه های تروریستی مشابه آن را

از نظر تجهیزات، سلاح و پول حمایت می کنند، قابل باور کردن نیست زیرا این اقدامات آن ها موجب

کشته شدن بسیاری از افراد بیگناه در منطقه شده است.

ولایتی با اشاره به کمک های ایران به کشورهای سوریه و عراق گفت: همانطور که مستحضر هستید

جمهوری اسلامی ایران به این کشورها کمک کرده و خواهد کرد و به طور حتم اگر این کمک ها نبود

شاید وضعیت به شکل دیگری ترسیم می شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کمک های تجهزاتی و

فکری به گروهک های تروریستی منطقه گفت: متاسفانه برخی کشورهای غربی با حمایت برخی

کشورهای منطقه نسبت به تجهیز گروه های تروریستی و اعزام آن ها به عراق، سوریه و لبنان

اقدام می کنند که نتیجه آن باعث از بین رفتن مردمان بیگناه و زیرساخت های این کشورها

می شود؛ لذا ما معتقدیم این گروه ها خطری برای کشورهای حمایت کننده و به وجود آورندگان

آن هستند.

وی افزود: ما به کمک های خود به کشورهای منطقه ادامه می دهیم زیرا امنیت این کشورها را

امنیت خود می دانیم و از زمانی که در مرزهای جمهوری اسلامی ایران گروه های تروریستی

فعالیت داشته باشند دیگر واکنش جمهوری اسلامی ایران منفعلانه نخواهد بود و در آن زمان به طور

کاملا مستقیم به مبارزه با تروریست ها اقدام می نماییم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به تاکید دو طرف

بر مبارزه کشور ایران و سازمان ملل با گروهک تروریستی داعش گفت: دو طرف از کمک های

ایران به کشور عراق برای مبارزه با داعش رضایت کامل داشتند و نماینده سازمان ملل در ادامه

این روند کاملا تاکید دارد و همچنین سازمان ملل تاکید دارد که در ادامه کار برای مبارزه با این

گروهک تروریستی همکاری های بیشتری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

ولایتی درباره عملکرد ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش اظهار داشت: همانطور که

یانکوویش تاکید کردند دولت ایران از مبارزه با داعش حمایت می کند زیرا معتقد است یکپارچگی

گروه ها در عراق باید حفظ شود و ما نیز از یکپارچگی و اتحاد شیعه، سنی و کرد در عراق

حمایت می کنیم و معتقدیم که این اتحاد باعث حفظ ثبات در این کشور می شود و نابودی

گروه های تروریستی در این کشور را سرعت می بخشد.

وی ادامه داد: بنده به نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق گفتم ائتلافی که آمریکایی ها به

بهانه مبارزه با داعش تشکیل داده اند تا کنون فایده ای نداشته و تنها مبارزه و کمک های نیروهای

مردمی و حشت شعب تنها تاثیرگذار بوده است.



منبع : سایت قدس آنلاین





موضوعات: سیاسی
   شنبه 16 خرداد 1394نظر دهید »



مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، نمایندگان ولی فقیه، ائمه جمعه و مراکز

و نهادهای مختلف حوزوی مردم را به حضور باشکوه و گسترده در راهپیمایی حماسی

۲۲ بهمن دعوت کردند.


  مراجع تقلید در شهر مقدس قم در آستانه این روز ماندگار و تاریخی در انقلاب اسلامی،

در سخنانی جداگانه ضمن تاکید بر حماسه آفرینی مردم در ۲۲ بهمن، حضور گسترده

آنان را نشانه وفاداری به انقلاب، ولایت فقیه و ارزش های دینی دانستند.


مراجع تقلید حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را فریضه ای دینی و ملی دانستند.


رهبر انقلاب: ملت در ۲۲ بهمن پاسخ هر تحقیر کننده‌ای را با ضربه متقابل خواهد داد.


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب روز یکشنبه در دیدار فرماندهان، مسؤولان

و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی خاطرنشان کردند: به لطف خداوند ملت

ایران در ۲۲ بهمن نشان خواهد داد که زیر بار حرف زور نمی رود و پاسخ هر تحقیر

کننده ای را نیز با ضربه متقابل خواهد داد.


رهبر انقلاب اسلامی گفتند: همه ملت ایران و همه دلسوزان متفقند که عزت ملی

برای یک کشور، بسیار بسیار مهم است زیرا اگر عزت ملی نباشد، امنیت و پیشرفت

هم نخواهد بود، بنابراین عزت ملی باید محفوظ بماند و مسئولان هم این موضوع

را می دانند.


حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: به فضل الهی، ملت ایران با حضور

مقتدرانه و عزم راسخ خود در ۲۲ بهمن، دشمن را به زانو درخواهد آورد.


آیت الله مکارم شیرازی: انقلاب اسلامی معادلات منطقه را تغییر داد


 حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز با گرامیداشت دهه مبارک فجر مردم را به حضور

گسترده و پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فراخواند.


این مرجع تقلید با تجلیل از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف،

بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از سوی رسانه های گروهی برای

اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تاکید تصریح کرد: نگاه منصفانه نشان می دهد

که انقلاب اسلامی نقشه سیاسی و معادلات منطقه را عوض کرد، قبل از انقلاب

غربی ها به راحتی منابع ما را می بردند اما با پیروزی انقلاب با موانع برخورد کرده اند.


دعوت آیت الله نوری همدانی از مردم برای حماسه آفرینی در ۲۲ بهمن

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی نیز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم

قم برگزار شد، از عموم مردم برای حماسه آفرینی در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد.

وی تاکید کرد: ما از انجایی که این انقلاب شکوهمند را زمینه ساز ظهور امام عصر(عج)

می دانیم، با یک دید معنوی به راهپیمایی ۲۲ بهمن می نگریم.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که این انقلاب اسلامی امید همه مستضعفان

و مسلمانان جهان است، اضافه کرد: همه باید به جهت تقویت این نظام ولایی و ابراز

برائت از دشمنان کینه توز اسلام ناب و ابراز وفاداری به نظام اسلامی و ولایت فقیه

باشکوه تر از سالیان قبل در راهپیمایی شرکت کنند.


این مرجع تقلید حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را نشان دهنده

عزت، اقتدار و نماد وحدت و همبستگی ملت دانست و تصریح کرد: زن و مرد، پیر و

جوان همه باید با شور و شعور و با خروش همیشگی در راهپیمایی شرکت کنند

تا این حضور نمایش قدرت و عظمت اسلام و انقلاب و اعلان انزجار از مستکبران و

ایادی انها باشد.


حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به شرایط حساس منطقه و کشور تاکید کرد:

در شرایط امروز لازم است که همگان با حفظ وحدت و همبستگی حضوری حماسی

و دشمن شکن در راهپیمایی داشته باشند و حمایت خود را از انقلاب، ولایت فقیه

و آرمان های والای نظام نشان دهند.


آیت الله سبحانی: خدای متعال در ۲۲ بهمن ۵۷ همه امکانات را در اختیار متدینین،

علما، دانشمندان و مسلمانان قرار داد.


  حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج،اقامه نماز، امر به معروف و

نهی از منکر را وظیفه افراد دانست و گفت: ۲۲ بهمن یکی از مصادیق این آیه است؛

خدا در این روز همه چیز را به مؤمنان و متدینین داد.


وی افزود: در نظام سابق برای افتتاح یک مدرسه اسلامی باید بسیار تلاش می‌کردیم؛

ولی خدا در ۲۲ بهمن سال ۵۷ همه امکانات کشور را در اختیار متدینین، علما،

دانشمندان و مسلمانان قرار داد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای

پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام و انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و بیان

داشت: هر نعمتی در کنار خود نیاز به شکر دارد؛ شکر انقلاب این است که نظام

خود را تحت اصول اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت صدقه حفظ

کنیم.اگر شکرگذار نباشیم و کوتاه بیایم خدا این نظام را از ما می‌گیرد.
آیت الله جوادی آملی: مردم با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن از اسلام

و انقلاب دفاع کنند.


حضرت آیت الله جوادی آملی نیز در آستانه ۲۲ بهمن خطاب به اقشار مختلف مردم گفت:

با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، از انقلاب اسلامی دفاع کنید و اجازه ندهید دشمنان

اسلام احساس کنند مردم انقلاب را رها می‏کنند.


حضرت آیت‎الله جوادی آملی با بیان این که در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وضو شرکت کنیم،

بیان کرد: ما وظیفه‎مان این است که در راه‎پیمایی شرکت کنیم و حرمت امام و خون

شهدا را حفظ کنیم، خودمان شرکت کنیم و دیگران را هم دعوت کنیم، اما بدانیم که

دیگری است که این کشور را دارد حفظ می‎کند و مکر دشمنان را به خودشان باز گردانیم،

وظیفه ما عرض ادب به دستورات ذات اقدس اله و ادای دین به انقلاب و خون شهدا

است.


منبع: خبرگزاری رسا


موضوعات: سیاسی
   سه شنبه 21 بهمن 1393نظر دهید »

ولا یَحسبنَّ الذینَ کَفرُوا اِنَّما نُملی لَهُم خَیرٌ لِانفُسهِم اِنَّما نُملی لَهُم لِیَزدادوا اِثما وَلَهُم عَذابٌ مُهین

آنان که به راه کفر رفتند گمان نکنند که مهلتی که ما به آنها می دهیم به حال آنان بهتر خواهد بود،بلکه آنها را مهلت می دهیم تا بر گناه وسرکشی خود بیفزایند،وآنان را عذابی خوار کننده است.

ال عمران،آیه 178

مدرسه علمیه زینبیه(س) جسارت به حرم مطهر پیام آور کربلا حضرت زینب کبری(س) را که موجب جریحه دار شدن قلب امام زمان(عج) وقلوب مؤمنین  ومسلمانان سراسر جهان اسلام گردید ،شدیدا محکوم می نماید. واز خداوند متعال ظهور منتقم ال الله را خواستار است.



موضوعات: سیاسی
   یکشنبه 30 تیر 1392نظر دهید »

گفته می‌شود دشمنان هزینه‌های بسیاری جهت خروج از ایمان یا کمرنگ کردن اعتقادات مسلمین صرف می‌کنند،

چه فایده‌ای برای آنها دارد؟

مسئله فقط در حد «گفته می‌شود» نمی‌باشد، بلکه پارلمان و دولت آمریکا همه سالانه مبلغ هنگفتی جهت ترویج

 اسلام‌هراسی از یک سو و مقابله، تهاجم یا شبیخون فرهنگی بر  علیه اسلام و به ویژه اسلام ناب محمدی

 صلوات الله علیه و آله که در اسلام ولایتی و در ایران اسلامی تجلی و ظهور یافته است، رسماً تصویب و اعلام

 می‌کند و  آن را جهت هزینه در اختیار گروهک‌ها، رسانه‌ها، شبکه‌ها و … قرار می‌دهد.

البته این مبلغ بسیار کمتر مبلغی است که در بودجه سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها و مجموعه‌های رسمی و غیر

 رسمی منظور شده است.

الف - مقوله «فرهنگ» در جهت‌گیری‌های اخلاقی و رفتاری ملل و اقوام [چه مسلمان و چه غیر مسلمان‌]، نقش

 اصلی  را ایفا می‌نماید و به همین دلیل شاهدیم که حتی در نیروی متحد نظامی ناتو، بخش عمده‌ای تحت عنوان

«ناتوی فرهنگی» تأسیس شده است و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های سازمان‌های جاسوسی و امنیتی داخلی و

 خارجی قدرت‌ها نیز به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافته است.

دشمنی با فرهنگ ملل و اقوام و تلاش در جهت فرهنگ‌سازی در راستای اهداف جهانی‌سازی امریکا، اختصاصی

 به اسلام و جمهوری اسلامی ایران ندارد، بلکه عین همین رفتارها و عملکردها را با ملل و فرهنگ‌های متفاوت و

حتی ملت خودشان (غرب) دارند.

اصرار در اشاعه فحشا، ترویج همجنس‌گرایی، قانونی کردن آن در نیروی نظامی امریکا، تلاش برای قانونی کردن

 ازدواج همجنس‌گرایان، قانونی کردن همخوابی نیرو‌های نظامی با حیوانات و … که از افتخارات شخص اوباما به

 عنوان رییس جمهوری امریکا می‌باشد و هم چنین سرمایه‌گذاری‌های کلان در سینمای دولتی و سیاسی هالیوود

 و نیز زنجیره قدرتمند رسانه‌های خبری و تبلیغاتی غرب (فراماسون و صهیونیسم بین‌الملل) همه در همین راستا

است که همه ملل و اقوام را هدف و مخاطب گرفته‌اند.

ب- فرهنگ مردم، مستقیماً در تمامی عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی نقش‌آفرین است. یک باور یا یک

 رفتار می‌تواند بازاری را در یک کشور ایجاد کرده و رونق بخشد و یا به ورشکستگی بکشاند، می‌تواند موج

گرایشی علیه نظام حاکم ایجاد نماید. به عنوان مثال فروش لوازم آرایشی که عمدتاً تولید فرانسه می‌باشد، در

کشورهای مسلمان و از جمله (متأسفانه) در جمهوری اسلامی ایران به مراتب بیشتر از داخل فرانسه و سایر

کشورهای اروپایی می‌باشد و همین یک رفتار ضمن قدرتمند کردن اقتصاد فرانسه، می‌تواند وابستگی کشورهای

 مصرف کننده را به دنبال  داشته باشد، مضافاً بر این که همین یک رفتار به ظاهر ساده، می‌تواند در تمامی

تعاملات اجتماعی، فرهنگ‌سازی و حتی مواضع سیاسی مؤثر و تعیین کننده واقع گردد.

ج - بدیهی است اگر فرهنگ مردمی متبنی بر اعتقادات اسلامی بود و آنها به توحید و معاد ایمان داشتند، اگر

باورهای ملتی بر «لا إله الا الله» و « فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ» استوار بود، اگر ملتی خدا را حاکم، کتاب

خدا را ملاک و رهبران دینی را الگو و اسوه گرفتند، اگر امتی احکام الهی در هر مقوله‌ای را به جای احکام صادره

 از طواغیت نصب العین قرار دادند و اگر دینی دستور به عدم پذیرش ذلت و بردگی و نیز قیام علیه ظلم داد، همه

 منافع آنها را به خطر می‌اندازند و آنها را برای استعمار و استثمار آن ملت با مشکلات لاینحل مواجه می‌نمایند.

بدیهی است که دست کم 34 سال مقاومت مردم ایران که به استحکام و رشد روزافزون جمهوری اسلامی ایران

انجامیده و سبب پیدایش موج بیداری اسلامی در میان ملل مسلمان جهان گردیده است، نه متکی به پول و ثروت

بوده و نه متوسل به تسلیحات نظامی و نه قدرت دیپلماسی، بلکه همه و همه به خاطر غنای این فرهنگ است.

لذا دشمن «تهاجم فرهنگی» را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهد و حتی حاضر است به مقدار یک جنگ

تمام عیار برای آن هزینه نماید.

 بدیهی است که «جنگ روانی»، «جنگ تبلیغاتی»، «جنگ سایبری» و یا در یک کلام «جنگ نرم» بسیار مهم‌تر

و مؤثرتر از جنگ سخت (گرم) با نیرو و سلاح نظامی می‌باشد.

 


موضوعات: سیاسی
   دوشنبه 10 تیر 1392نظر دهید »

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران!

صحنه حماسی و پرشور انتخابات در روز جمعه ی 24 خرداد، آزمون خیره کننده ی دیگری بود که چهره ی

مصمم و پر امید ایران اسلامی را در معرض نگاه دوستان و دشمنان نهاد. رشد فزاینده ی سیاسی و پای

فشردن بر مردم سالاری دینی صادقانه، حقیقت تابناکی است که با حضور متراکم شما در پای صندوق های

رأی، یک بار دیگر در عمل به اثبات رسید و باطل السحر بافته ها و گزافه های دشمنان و حسودان و طمع

ورزان شد.

حماسه حضور شما پیوند مستحکم ایران و ایرانی را با نظام اسلامی به رخ همه ی بدخواهانی کشید که

با صد ترفند سیاسی و اقتصادی و امنیتی در پی گسستن یا سست کردن این اعتماد و پیوند مقدس اند.


  ایرانیِ مومن و غیور در انتخابات دیروز، ظرفیت عظیم خود را در مواجهه ی متین و خردمندانه با جنگ روانی

بازیگران سلطه و استکبار، با زیبایی و چیره دستی هر چه تمام تر به تصویر کشید و کشور خود و منافع ملی

خود و آینده پر تلاش و امیدوارانه خود را بیمه کرد.


  پیروز حقیقی انتخابات دیروز ملت بزرگ ایران است که به حول و قوه الهی توانست گامی استوار بردارد و

گوهر نفوذ ناپذیر و چهره ی پر نشاط و مصمم و دل سرشار از  امید و ایمان خود را به نمایش بگذارد.


اینجانب با خشوع و خاکساری در برابر لطف و رحمت خداوند حکیم و علیم، جبهه ی سپاس بر زمین

می سایم و خود و شما را به ذکر و شکر و قدرشناسی این نعمت بزرگ فرا میخوانم و با سلام و عرض

اخلاص به حضرت ولی اله الاعظم روحی فداه و تبریک به ملت عزیز و به رئیس جمهور منتخب جناب حجت

الاسلام آقای حاج شیخ حسن روحانی نکاتی را به ایشان و همه آحاد ملت عرض میکنم:


  1-اکنون که حماسه ی سیاسی و نقطه اوج آن در جمعه ی بیست و چهارم خرداد با پیروزی ملت ایران و

نظام جمهوری اسلامی به سرانجام رسیده است، هیجان و التهاب روزها و هفته های رقابت، باید جای خود

را به همکاری و رفاقت داده و طرفداران نامزدهای رقیب در آزمون بردباری و متانت و دانایی نیز جایگاه

شایسته ی خود را به  دست آورند. هیچ احساسی، چه شادمانی و چه ناشادمانی، نباید کسی را به رفتار

و گفتاری دور از شأنِ خردمندی و فرزانگی وادار کند. نگذارید بدخواهان، احساسات مردم را ابزار خواسته‌های

پلید خویش کنند. وحدت ملی و رفق و مدارا پشتوانه‌ ی امنیت کشور و خنثی کننده‌ ی ترفندهای دشمنان است.

2- رئیس جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه‌ ملت است. همه باید برای دست یافتن به آرمانهای بزرگی که

رئیس‌جمهور و همکاران وی در دولت، متعهد و مسئول تحقق آنند، به آنان کمک و با آنان همکاری صمیمانه کنند.

3- اکنون پس از هفته‌ها گفتن و شنودن، نوبت کار و اقدام است. رئیس‌جمهور منتخب، تا روز پذیرش رسمی

مسئولیت، دارای فرصت ارزشمندی است که شایسته است بیشترین بهره از آن برده شود و کارهائی که شروع

مسئولیت خطیر ریاست جمهوری، بدان نیازمند است، بی درنگ آغاز گردد.


  4- تحقق حماسه‌ ی انتخابات، بدون شرکت و رقابت و تلاش دیگر نامزدهای ریاست جمهوری امکان‌پذیر نبود.

لازم میدانم از همه شخصیت های محترمی که پای در این میدان نهاده و با تلاش خستگی ناپذیر خود، صحنه ی

مسابقه ئی شور انگیز را آفریدند، صمیمانه تشکر کنم و آنان را باز هم به نقش آفرینی در عرصه های گوناگون انقلاب

و نظام اسلامی فرا بخوانم.

5- و نیز لازم میدانم از همه ی آحاد ملت که این بار نیز حادثه ای ماندگار خلق کردند، بویژه از حضرات مراجع معظّم

و علمای اعلام و نخبگان دانشگاهی و سیاسی و فرهنگی که در ترغیب به مشارکت، نقش های ارزنده ایفا کردند،

و نیز از دست اندرکاران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بویژه وزارت کشور و شورای

محترم نگهبان که زحمات طاقت فرسای این هفته های پرکار را صبورانه تحمل کردند و با امانت کامل، این بار

سنگین را به سرمنزل رساندند، و نیز از مأموران پر تلاشی که امنیت این پدیده ی حساس را در کشوری با این

وسعت، تا اقصی نقاط آن، تضمین کردند و همچنین از همه ی دستگاههای همکار آنان، صمیمانه تشکر کنم و

اجر وافر الهی را برای آنان مسألت نمایم.

6-لازم میدانم به شکل ویژه از رسانه ی ملی و دست اندرکاران محترم آن که شور انتخابات را رهین تلاش

هنرمندانه و مبتکرانه ی خود ساختند و راوی صادق و صریح گرایش ها و اندیشه ها و هدفهای نامزدان ریاست

جمهوری شدند و چگونگی دست بدست شدن قدرت در نظام جمهوری اسلامی را، به شکل آشکار در برابر

چشم جهانیان گذاشتند، تشکری بسزا و بلیغ کرده، اجر و توفیق آنان را از خداوند مسألت نمایم. 

در پایان بار دیگر با خشوع و ابتهال، نعمت های بزرگ الهی را سپاس گفته و با تکریم یاد امام بزرگوار و

شهیدان و ایثارگران عالی مقام، آینده ای هر چه بهتر را برای این کشور و این ملت آرزو و مسألت میکنم…


                                                                                 و السّلام علیکم و رحمه الله

                                                                                         سیّدعلی خامنه ای

                                                                                           25خردادماه 1392

                                                                      


موضوعات: سیاسی
   شنبه 25 خرداد 1392نظر دهید »



فردا همه می‌آییم، یک دل، یک صدا، در قامت هر ایرانی، فردا یک آرش کمان خواهیم کشید و تیر کلماتش را

به قلب دشمن شلیک خواهد کرد. فردا هر ایرانی، رستم خواهد شد به شکستن هفت خان و در هم کوبیدن

اکوان دیو صهیونیزم، فردا هر ایرانی سیاوش خواهد شد و از آتش تبلیغات زهرآگین استکبار جهانی به بهشت

همراهی با جمهوری اسلامی خواهد آمد.

همگان مي دانند که بدخواهان چه نتيجه اي از فرداي ايران اسلامي را از مدت ها قبل به انتظار نشسته اند و

چه خواب هايي که براي اين کشور نديده اند و باز هم همگان مي دانند که حضور مردم در صحنه هاي سياسي

کشور چه ها که مي تواند بکند و چه توطئه هايي قرار است با اين حضور، خنثي و چه نقشه هاي شومي قرار

است نقش برآب شود.ميداني به وسعت ايران اسلامي آماده است تا باري ديگر عزت، اقتدار، شرف و از همه

مهم تر حضور مردمان خود در صحنه هاي سياسي و دفاع از کشور و دين را به رخ جهانيان بکشد و مهر تأييد

ديگري بر نظام جمهوري اسلامي بزند و البته مشتي هم بر دهان ياوه گويان و بدخواهان.


ایـــــران و ایــــــرانی پایـــنده باد





موضوعات: سیاسی
   پنجشنبه 23 خرداد 13922 نظر »

من رای می دهم زیرا

هستم ، وجود دارم و حق دارم در تصمیمات سیاسی کشورم سهیم باشم

من رای می دهم زیرا

سرنوشت خودم و هموطنانم برایم مهم است

من رای می دهم زیرا

می دانم سرنوشت کشورم به دست دولت تعیین می شود

من رای می دهم زیرا

با رای خود به انقلاب ، امام راحل ،رهبر معظم انقلاب و ارمان های آن اعلام وفاداری می کنم

من رای می دهم زیرا

ضامن پایمال نشدن خون شهدا را در رای دادن می دانم

من رای می دهم زیرا

نمی خواهم امنیت کشورم به مخاطره بیوفتد و دشمنان این مرز و بوم طمع برهم زدن امنیت کشورم را در سر بپرورانند

من رای می دهم زیرا….

امنیت کشورم را دوست دارم و می خواهم کشورم در امنیت بسر ببرد

من رای می دهم زیرا

نمی خواهم بیگانگان برای کشورم تصمیم گیری کنند

من رای می دهم زیرا

می دانم هر برگ رای یک گام برای نزدیک شدن به ایرانی آباد و سالم خواهد بود

من رای می دهم زیرا

با رای من دشمنان ایران و اسلام مایوس و نومید می شوند

من رای می دهم زیرا

داشتن یک مجلس با پشتوانه قوی مردمی ضامن حرکت کشورم بسوی آبادانی ، توسعه و ترقی هست

من به فرد اصلح  رای خواهم داد!

این انگشت رای پیکرهایی است که بدنشان قطعه و قطعه و ریز ریز شد تا ما پشت ولایت را خالی نکنیم…

این انگشت رای شهید احمدی روشن، شهید علیمحمدی، شهید شهریاری، شهید رضایی نژاد و شهید قشقائی است…

این انگشت رای ملتی است که میخواهد روی پاهای خودش بایستد و در این راه از هیچ جانفشانی دریغ نمی کند…

این انگشت، خار چشم دشمنان این مرز و بوم است…

این انگشت، کبریت به آتش کشیدن آرزوهای دشمنان ایران و ایرانی است…

این انگشت، ندای لبیک یا خامنه ای است

به کوری چشم همه ی دشمنان                     دفاع ما همچنان باقیست…




موضوعات: سیاسی
   یکشنبه 19 خرداد 13921 نظر »

 

رهنمود حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر هوشیار سازی امت در دوران پس از انتخابات بسیار قابل تامل است.

ایشان می فرماید : « الان دست هایی از داخل و خارج هست که بین آقایانی که در انتخابات دخالت داشتند

اختلاف بیندازد. شما گمان نکنید که خارجی ها و اذناب آنها در این کشور کودتا می کنند، نمی کنند چون نمی-

توانند کشوری که همه اش مهیاست برای شهادت نمی توانند که در اینجا وارد بشوندلکن از داخل ما را می-

پوسانند».

حضرت امام (ره) به کسانی که کاندیدا شده اند ولی نتوانستند حد نصاب لازم را به دست آورند، در خصوص

رعایت اخلاق پس از اعلام نتایج می فرماید:

« مکلفند شرعا به اینکه حفظ بکنند جمهوری اسلامی را و حفظ به این است که درصحنه باشند و حفظ به

این است که اختلافات نداشته باشند و حفظ به این است که مبادا آن کسی که فرض کنید که برده است

به اصطلاح برود به رخ او بکشد آن کسی که نبرده است، خیال کند که یک چیزی از دستش رفته است.

این حرف ها نیست در کار. چیزی نیست اصلش اسلام است، اسلام در دست همه شماست. شما

می خواستید آنجا خدمت بکنید نشد ، حالا در جای دیگر خدمت می کنید، نشد حالا در دولت خدمت می کنید،

حالا در پست های دیگر خدمت می کنید.حالا در مدرسه خدمت می کنید…..»

برگرفته از صحیفه نور.ج18

 


موضوعات: سیاسی
   چهارشنبه 15 خرداد 13921 نظر »
 
اتكاء و اقتدار جمهورى اسلامى به دلهاى مردم است،به خرد و اندیشه و بصیرت مردم است.
اگر در طول سى و چند سال، با این همه تلاش نتوانستند جمهورى اسلامى را متزلزل كنند،
به خاطر این است؛ والّا این قدرتهاى ظالم و بى‌رحم و خبیث، مگر ممكن بود بگذارد یك نظامى
با این داعیه‌هائى كه نظام جمهورى اسلامى دارد، زنده بماند؟  با حضور مردم، جمهورى اسلامى
قوّت میگیرد؛ نمیخواهند این اقتدار باشد؛لذا در همه‌ى انتخاباتهاى ما،قبل از هنگام انتخابات، تبلیغات
دشمن علیه انتخابات شروع شده!!!!

 مقام معظم رهبری16/2/92

 

 

 

موضوعات: سیاسی
   دوشنبه 13 خرداد 13921 نظر »

امام خمینی (ره )در مورد معیارهای انتخاب ریاست جمهوری می فرمایند:

منتخبین شما نباید به شرق و غرب توجه داشته باشند. کسانی که شما انتخاب می کنید

باید به اسلام توجه داشته باشند،مقدرات خود را به دست کسانی بسپارید که در همه

زمینه ها به درد کشور می خورند.

شما جوان ها و همه قشرهاى ملت بايد با بيدارى به پيش برويد. وقتى بناست كه

سرنوشتيك ملتى به دست خودش باشد كه بحمداللَّه به اينجا رسيديد و امروز كسى

به شما تحميل نمی‏كند چيزى را و شما آزاديد در اينكه سرنوشت خودتان را تعيين كنيد،

در اين مرحله هم من اميدوارم كه با روشن بينى، با تفكر، با مآل انديشى اين مراحل

را طى كنيد. و من اميدوارم كه اشخاصى كه كانديدا شدند براى رياست جمهورى شما

توجه كنيد و كسى كه از همه متعهدتر به اسلام، سوابقْ سوابقِ خوب، پيوسته به هيچ

طرفى نه شرقى باشد، نه غربى باشد، نه غربزده باشد، نه شرقزده باشد، مسلمان

باشد، پيرو احكام اسلام‏ باشد، ملى باشد، دلسوز به ملت باشد، خدمتگزار به ملت

باشد، سوابقش خوب باشد، در رژيم سابق هيچ گاه وارد نشده باشد و با اجانب پيوند

نداشته باشد، از خودتان باشد و براى خودتان. اختيار دست شماست.


باشد که سخنان این بزرگوار را سرلوحه کارهایمان مخصوصا در امر

انتخاب اصلح قرار دهیم.


 

 

 


موضوعات: سیاسی
   پنجشنبه 9 خرداد 13922 نظر »

حضور پر شور طلاب مدرسه علمیه زینبیه در راهپیمایی 22بهمن

مسئول بسیج مدرسه علمیه زینبیه از حضور پرشور واستقبال طلاب در راهیپیمایی 22بهمن خبرداد وگفت :

طلاب خواهربا عزمی راسخ وگوش به فرمان رهبر معظم انقلاب در این راهپیمایی عظیم ومقدس شرکت کرده وبرای سربلندی این نظام مقدس وحفظ آرمانهای انقلاب کوشش کرده ودر امر تبلیغ به نحواحسن به وظیفه خود عمل خواهند کرد.



موضوعات: سیاسی
   دوشنبه 23 بهمن 1391نظر دهید »
 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 9
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 1299
  • 1 ماه قبل: 4554
  • کل بازدیدها: 167759
نماز حاجت