« وظیفه روحانیون و خواص در قبال شناساندن فرد اصلحاهمیت شفاعت »

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه نشست بصیرتی برخط در تاریخ سوم خرداد ماه در آستانه‌ی انتخابات و همزمان با سالروز فتح افتخارآمیز خرمشهر، با موضوع «نقش رسانه و ابزارهای تبلیغاتی در انتخاب اصلح» با حضور کارشناس فضای مجازی حجه الاسلام و المسلمین محمد کهوند برگزار گردید.
 
استاد کهوند در ابتدا به دسترسی‌های بسیار زیاد سازندگان پیامرسان‌ها و مهندسی محتواها توسط دشمنان و بازیگری مهم فضای مجازی در انتخابات ها و سایر جهت گیری‌های اجتماعی اشاره کردند و تاکید کردند طلاب باید به صورت تخصصی در این مسئله وارد شده و مهارت‌های لازم را کسب نمایند.

ایشان فرمودند: یکی از بدیهی ترین نکات در بحث تبلیغ در فضای مجازی اینست که بسته‌های محتوایی متناسب با اقتضائات محیطی و همراه با شناخت شرایط و ضوابط این فضاها باشد و طلبه متناسب با نیازهای انتخاباتی آماده شود.

ایشان در ادامه به یادآوری برخی کم کاری‌های صورت گرفته در انجام مطالبات مقام معظم رهبری مدظله پرداختند که از جمله مهمترین آنها آینده پژوهی در حوزه فضای مجازی است که در دنیای امروز به شدت حائز اهمیت است و رهبری در سال 1386 در دیدار با طلاب و نخبگان مطرح و از حوزه و طلاب این امر را مطالبه می نمایند.

مطالبه‌ی دیگر حضرت آقا از طلاب و نخبگان جامعه، گفتمان سازی و نحوه مواجهه با فضای مجازی و مطالبه گری از مسئولان از جمله مطالبه‌ی شبکه ملی اطلاعات است که بارها در دیدارها و بیانات مختلف بر آن تاکید ورزیده‌اند.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه فرمودند: ایجاد دوقطبی های کاذب از کارهایی است که دشمن در آستانه انتخابات به آن متوسل می شود و باید با روشنگری از اثرات منفی آن جلوگیری کرد. مانند دوقطبی کاذب فیلترینگ و عدم فیلترینگ که خصوصا در آستانه انتخابات ها زیاد مطرح می شود و اساساً کذب است و اینطور نیست که یا لازم باشد فیلترینگ را اعمال نمود یا عدم فیلترینگ و شق سومی درکار نباشد (به خلاف دوقطبی های حقیقی مانند پذیرش ولایت الله یا پذیرش ولایت طاغوت ) بلکه راهکار صحیح در مواجهه با فضای مجازی، مدیریت آن است ، نه فیلترینگ مطلق و نه ولنگاری مطلق.

ایشان تاکید کردند این وظیفه ما حوزویان است که مردم را با خطرات فضای مجازی آشنا کرده و سواد رسانه مردم را ارتقا دهیم و خطرات شبکه‌های اجتماعی غیربومی را گوشزد نماییم و نسبت به حقایق موجود در مدیریت فضای مجازی روشنگری نماییم و برای این منظور باید آمادگی‌های مهارتی لازم از مدت‌ها قبل کسب شود.

استاد کهوند به نقش مهم تبلیغ چهره به چهره و محدود نشدن و اعتماد نکردن به شبکه های اجتماعی خارجی را در ایام انتخابات بسیار ضروری و مهم برشمردند و تاکید کردند با توجه به دسترسی‌هایی که صاحبان این شبکه ها دارند در فرایند انتقال پیام کاملا تصرف کرده و فیلترینگ حبابی برای اقشار مختلف ایجاد می نمایند بنابراین لازم است فرصت تبلیغات حضوری که متاسفانه به علت کرونا به شدت محدود شده است را از دست نداد حتی در محدوده‌‌ی بستگان و آشنایان.

ایشان در خاتمه تاکید کردند باید به مردم امید بدهیم و آنان را دعوت به مشاهده مناظرات و بررسی برنامه های کاندیداها بنماییم و از تخریب کاندیداهای انقلابی و غیر انقلابی جدا پرهیز شود و بنا گذاشته شود بر نقد لیبرال ها و ارائه برنامه های کاندیدهای انقلابی.
و همچنین از فرصت پیام رسان های داخلی مانند ایتا و شاد هم که مخاطبان بالایی دارند، غفلت ننمود.

ایشان در انتها کانالی برای استفاده به عنوان محتوای انتخاباتی معرفی نمودند که در آن محتواهای امیدآفرین از دستاوردهای نظام اسلامی به زیبایی به تصویر کشیده شده است.

همچنین ایشان دوره های تخصصی تبلیغ در حوزه رسانه را به علاقه مندان کار تبلیغی در این زمینه، معرفی کردند.
 

 

   سه شنبه 4 خرداد 1400


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 272
  • دیروز: 358
  • 7 روز قبل: 4007
  • 1 ماه قبل: 7812
  • کل بازدیدها: 171766
نماز حاجت