« محورهای بیانات مقام معظم رهبری در روز 13 آبان99زن هایی که فشار قبر ندارند!!! »

برگزاری سلسله وبینارهای (جلسات آنلاین) آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و جلسات مشاوره‌ای در بستر اسکای روم
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴:۵۴سرکار خانم دکتر مرضیه عبدلی مدیر مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه از برگزاری سلسله وبینارهای (جلسات آنلاین) آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و جلسات مشاوره‌ای در بستر اسکای روم در هر ماه خبر داد.

 

 

ایشان فرمودند این سلسله وبینارها به دلیل عدم دسترسی به طلاب به شیوه حضوری و با هدف بالابردن ضریب تاثیر گذاری آموزشی ،فرهنگی و تربیتی در بستر فضای مجازی و تعامل بیشتر با طلاب و کیفیت بخشی به فعالیتهای آموزشی، فرهنگی- تهذیبی ، پژوهشی و خدمات مشاوره‌ای برنامه‌ریزی و برگزار می‌گردند.
ایشان اضافه کردند که وبینارهای آموزشی در دوبخش مجزا ویژه طلاب و اساتیدبرگزار می گردد . ایشان هدف از برگزاری وبینارهم اندیشی آموزشی با اساتید را، تعامل بهتر با اساتید ؛آسیب شناسی تحصیل مجازی؛کیفیت بخشی به تدریس در سامانه مدرس؛راهکارهای جذاب سازی تدریس مجازی؛ ارائه بهتر خدمات آموزشی و… برشمرد.

ایشان افزودند وبینارهای فرهنگی به دلیل عدم حضور طلاب در مدرسه و عدم بهره مندی از ساعات فرهنگی حضوری و با هدف اهتمام ویژه به امر تربیت و تهذیب ، هدایت فکری ،اعتقادی وبصیرتی طلاب طراحی شده است. توجه به هویت یابی فردی و صنفی طلبگی خصوصا برای طلاب جدیدالورود و نیز شناسایی، رشد و شکوفایی استعداد طلاب بویژه به دلیل عدم برگزاری طلیعه حضور ویژه طلاب نو ورود، اهمیت برگزاری این جلسات را دوچندان می کند
خانم دکتر عبدلی، تقویت بنیه‌های فرهنگی و کسب مهارت های تبلیغی و توانمندسازی طلاب در تحلیل مسائل سیاسی و اجتماعی و پاسخگویی به شبهات و حوادث مختلف فرهنگی- اجتماعی و عمل به اقتضائات طلبگی را نیازهای مهمی دانستند که باید بصورت مستمر به آن پاسخ داده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه، هدف از طراحی جلسات مشاوره ای آنلاین عمومی و خصوصی را نیازمندی طلاب به یک مشاور امین و متخصص که جوابگوی نیازهای روانشناسی و مشاوره ای طلاب در شرایط فعلی باشد ، دانست.
همچنین ایشان فرمودند، لازم است اصول ، روش ها و راهکارهای ملموس و کاربردی در مدیریت زمان و برنامه ریزی صحیح با ارائه الگوهای واقعی در اختیار طلاب قرار گیرد تا بتوانند با برنامه ریزی بهتر و هوشمندانه تر بین وظایف همسری و مادری و طلبگی جمع نموده و در تحصیل مجازی موفق تر عمل نمایند و با چالش هایی که این روزها، خانواده ها بخاطر تحصیل مجازی اعضای خانواده با آن روبرو هستند، مواجه نشوند.

بخشی از زمان وبینار فرهنگی به برگزاری جلسات اخلاق با بهره مندی از اساتید حوزه اخلاق اختصاص دارد تا طلاب با منابع حدیثی اخلاق شیعه مثل صحیفه سجادیه و ادعیه مأثوره انس بیشتر یافته و از دریای بیکران معارف اهل بیت که در این دعاها نهفته است به جهت تهذیب نفس و سیر و سلوک بهره مند گردند.
مدیر مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه فرمودند با اینکه محدودیت های ناشی از شیوع بیماری، امکان بسیاری از فعالیت های حضوری را سلب نموده است ولیکن لحظه ای حوزه علمیه را از تلاش برای تحقق اهداف آموزشی و تربیتی خود بازنداشته و از کلیه امکانات موجود در فضای مجازی برای ارتباط مستمر با طلاب استفاده می‌شود.

برخی از سلسله وبینارها ی پژوهشی نیز نشست های تعاملی آنلاین بین اساتید راهنما با طلاب در حال تدوین پایان نامه و نیز جلسه ای مجزا برای طلاب در حال انتخاب موضوع است.

تسهیل در امر پایان نامه نویسی و پژوهش، جهت دهی طلاب برای انتخاب موضوعات پژوهشی متناسب با نیازهای روز و ارتقاء سطح کیفی فعالیت های پژوهشی از چشم اندازهای مطرح در برگزاری این وبینارها خواهد بود.

تاکنون دوازده جلسه از این وبینارها در دو مقطع سطح دو و سه طراحی و اقدامات ان صورت گرفته و دو جلسه از این سلسله وبینارها در تاریخ 24 و 25 مهرماه برگزار گردیده است و با استقبال بسیار خوبی از ناحیه اساتید و طلاب شرکت کننده روبرو بوده است.

سایر برنامه ها هم هدف گذاری و برنامه ریزی شده است که با جدیت توسط مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج و با همکاری معاونت های آموزش، فرهنگی، پژوهش و مشاور مدرسه دنبال می شود.

 

 

 

 

 


موضوعات: اخبار مدرسه
   سه شنبه 6 آبان 1399


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 140
  • دیروز: 358
  • 7 روز قبل: 4007
  • 1 ماه قبل: 7812
  • کل بازدیدها: 171766
نماز حاجت