« نکوهش ترس و حیای بیجاچشم پوشی از خطای جوانمردان »

بسیج همدلی طلاب، کادر و اساتید مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه برای غلبه بر مشکلات ناشی از کرونا

 

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه و موسسه زینبیه کرج، طلاب، کادر و اساتید این مرکز حوزوی با تمام توان و با روحیه‌ی تحسین برانگیز، برای مقابله با بیماری کرونا و کاستن از عوارض آن و ترمیم آلام ناشی از این بیماری بر پیکره‌ی اجتماع، صحنه های زیبایی از جهاد و همدلی را به تصویر کشیدند.
 
طلاب و کادر این مرکز، در همکاری و تعامل با گروه‌ جهادی مشکات، تاکنون دوخت حدود 8000 ماسک را به عهده گرفته‌اند.

 به منظور جلوگیری از تجمع افراد و رعایت پروتکل های بهداشتی، ماسک های آماده دوخت و سایر وسایل مورد نیاز توسط معاونت فرهنگی مدرسه به دست عزیزان داوطلب رسید، تا در منزل، به کار دوخت ماسک ها بپردازند. بیش از 20 نفر از طلاب در این امر مهم، مشارکت دارند.

از دیگر فعالیت های این مرکز، معرفی طلاب داوطلب جهت تطهیر و تغسیل اموات می‌باشد، که با وجود مخاطرات این کار، خواهران جهادگر این مدرسه، در این کار پیشقدم بودند و حدود 7 نفر از آنها برای آموزش و انجام مأموریت در این زمینه، معرفی شدند.

از دیگر کارهای ضروری، توجه به معیشت افراد نیازمندی است که در این ایام به سبب تعطیلی کسب و کارها، متضرر شده و در تنگنای اقتصادی قرار گرفته‌اند. تهیه ارزاق و بسته های غذایی و نیزتوزیع گوشت قربانی، و نیز کمک‌های نقدی، از دیگر فعالیت های این مدرسه در این راستا، می‌باشد.

تعدادی دیگر از طلاب نیز، در همکاری با پایگاه‌های سلامت در امر غربالگری تلفنی وزارت بهداشت،مشارکت نموده‌اند.

مدیریت فضای مجازی، تقویت روحیه و عمق بخشی به باورهای دینی، خصوصا در ماههای با فضیلت رجب و شعبان نیز، بسیار مورد توجه و اهتمام بوده است، تا در گذر از این ابتلاء الهی، پایه های ایمانی تقویت شده و توجهات حقیقی به محضر باریتعالی و نیز توسل به ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر شود. در این راستا از سخنرانی ها، کلیپ‌ها، متن ها و سایر محتواهای مرتبط و اثرگذار، استفاده شده و نیز در صیانت از باورهای دینی مردم که وظیفه‌ی اصلی حوزه‌های علمیه است، مشاوران و مبلغان توانمند به پاسخگویی شبهات اهتمام ویژه داشته‌اند.و برخی دیگر در گردان های سایبری، به مقابله با جریانات انحرافی و مخرب افکار عمومی پرداخته‌اند.

همچنین در راستای پویش #در-خانه-بمانیم-کتاب-بخوانیم، کتابهای مفید، با توجه به مناسبت‌ها معرفی شده و طلاب تشویق به مطالعه شده‌اند. شروع سیر مطالعاتی نهج البلاغه خوانی با عنوان در سایه سار نهج البلاغه از جمله این فعالیت هاست.

شفای عاجل بیماران و شادی ارواح درگذشتگان را از درگاه الهی مسئلت می نمائیم و امید آن داریم که این فعالیت ها، مورد رضایت ولی الله الاعظم ارواحناله الفداه قرار گیرد و هرچه زودتر این بیماری از جامعه‌ی بشریت رخت بربندد.

 

 

 

 

 

 


موضوعات: اخبار مدرسه
   چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 244
  • دیروز: 358
  • 7 روز قبل: 4007
  • 1 ماه قبل: 7812
  • کل بازدیدها: 171766
نماز حاجت