« روز شمار انقلابروز شمار انقلاب »

 

به گزارش معاون فرهنگی مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج، مراسم جشن میلاد صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴ بهمن ماه با سخنرانی سرکار خانم فرهادکیایی مسئول اموربانوان نهضت تبلیغی سازمان تبلیغات استان البرز و با موضوع معاصرسازی الگوهای برتر زنان بویژه حضرت زهرا سلام الله علیها و با حضور مدیریت، کادر و جمعی از طلاب سطح ۲ و ۳ برگزار گردید.

برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله با حضور تعداد محدودی از طلاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پخش همزمان در سامانه سیما

سرکارخانم فرهاد کیایی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند: در الگوگیری از زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها باید به این پرسش اساسی پاسخ داد که وجود با برکت حضرت فاطمه سلام الله علیها بعد از ۱۴۰۰ سال غیر از بُعد قدسی آن حضرت، برای ما چقدر می‌تواند اهمیت و ارزش داشته و در نظام الگوگیری مفید و موثر باشد؟ در پاسخ این سوال باید گفت که اصول ثابت در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها غیر از جریانات گذرا در زندگی ایشان است و آن اصول ثابت باید الگوی زندگی حال حاضر ما باشد و با اخذ معیارها و ملاکات حاکم در زندگی این بانوی یگانه می بایست آن را در زندگی خود به کار ببندیم.
به عبارت دیگر برای معاصر سازی حضرت زهرا سلام الله علیها از نظر الگویی، دو بحث مطرح می شود: یک بحث درباره‌ی آن بخش از زندگی ایشان است که در گذر زمان تغییر نکرده و مشمول مرور زمان نمی‌شود، که اصل هستند و بحث دیگر مربوط به بخش غیر اساسی زندگانی آن حضرت است که از نظر تاریخی بررسی می‌شود ولیکن بعلت شرایط و مقتضیات زمانه، دچار گذر زمان، می‌شود و نمی‌توان عینا آن رفتارها را در زندگی معاصر به کار بست.
مثلا شاخص حاکم در زندگی ایشان، ساده زیستی است ولی نوع ساده زیستی و مصادیق آن می بایست بر شرایط روز تطبیق داده شود. و مهم این است که در سبک زندگی زن فاطمی در همه اعصار این ساده زیستی حاکم باشد و در استفاده از ابزار و وسایل زندگی باید دید فرد در خدمت آن وسایل است یا اینکه شخص آن وسایل را در خدمت خود گرفته است؟ و آیا به جهت چشم و هم چشمی و تفاخر این وسایل تهیه می شود یا برای کاربرد صحیح و عقلانی؟
سرکار خانم فرهاد کیایی به جهت ملموس‌تر شدن بحث معاصرسازی الگوهای برتر به مثالی دیگر اشاره کرده و فرمودند: یکی دیگر از معیارهای حاکم بر زندگی خانوادگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بنا نهادن خانواده بر اساس مودت و محبت است که خانواده را به بالاترین کارکردها می‌رساند. حسن معاشرت، مهربانی و فداکاری در زندگی آن حضرت بهترین الگویی است که زن و مرد مسلمان برای ساختن خانه ای که کانون آرامش باشد، باید آن را مدنظر قرار دهند. ولی متاسفانه در فرهنگ وارداتی غلطی که در آن، خودخواهی نقش پررنگی دارد و هر کدام از اعضا به دنبال تمایلات فردی است و خانواده به منزله‌ی یک پیکره واحد دیده نمی‌شود، ثمره‌ای جز جدال و نهایتا فروپاشی عاطفی مورد انتظار نیست.
حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها کاملترین الگوی مدیریت عاطفی در خانواده است و نقش زن در مدیریت عاطفی بسیار مهم است و نتیجه‌ی آن به همه اجتماع سریان پیدا می کند. زنی که با تأسی از بانوی دو عالم بتواند بحران‌ها را مدیریت نماید منشأ خیرات زیادی برای خانواده و جامعه خواهد بود.
همچنین بینش و بصیرت سیاسی اجتماعی زن و مادر خانواده بسیار حائز اهمیت است و زنان باید در جهت کسب این بصیرت تلاش نمایند تا در مقاطع مختلف بتوانند موضع‌گیری های صحیح داشته و در خانواده نقش مثبت ایفا نمایند.
بنابراین همه ابعاد زندگی الگوهای برتر را می‌توان معاصرسازی کرد و با اخذ مناط و معیار از رفتارها و مواضع این الگوها، علاوه بر بهره مندی از آثار وجودی این ذوات مقدسه، از زندگی ایشان بطور عملی نیز بهره برداری الگویی نمود.
لازم به ذکر است در ادامه مراسم مولودی خوانی در مدح حضرت زهرا سلام الله علیها توسط استاد بزرگوار برگزار گردید.
در خاتمه مراسم از طلاب فعال آموزشی و برگزیدگان مسابقات فرهنگی تقدیر به عمل آمد. و کتابچه های فرهنگی شامل متن و شرح خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها به مهمانان اهدا گردید. همچنین مهمانان جشن میلاد حضرت زهرا س با غذای گرم پذیرایی شدند.

 

 


موضوعات: اخبار مدرسه
   چهارشنبه 15 بهمن 1399


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 273
  • دیروز: 358
  • 7 روز قبل: 4007
  • 1 ماه قبل: 7812
  • کل بازدیدها: 171766
نماز حاجت