« بیانات ارزشمند رهبرینزول دفعی قرآن در شب قدر »

مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین ام العباس سلام الله علیهما السلام و همزمان با هفته تکریم خانواده شهدا نشست فرهنگی با حضور خادم الشهدا حاجیه خانم خمسه و سرکار خانم نوری زاده همسر بزرگوار شهید عبدالله ابوطالبی برگزار نمود.

السلام علیکِ یا اُمَّ البُدور السَّواطع یا فاطمة بنت حِزام الکِلابیه المُکَنّاة باُمِّ البنین و رحمت الله و برکاته

در این نشست معنوی که در تاریخ چهارشنبه 8 بهمن 1399 به صورت مجازی و در سامانه سیما برگزار گردید، ابتدا سرکار خانم خمسه با تلاوت آیه شریفه‌ی «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» به زنده بودن شهدا اشاره کرده و عنایاتی که از شهدا بعد از شهادت آنان به فراوانی دیده شده است را، نشانه های روشنی از حیات موثر آنان در زندگی ما برشمردند و فرمودند، ما نیاز داریم تا از شهدا به عنوان چراغ های هدایت در پیچ و خم های گمراه کننده‌ی زندگی بهره مند شویم و از ارتباط موثر با ارواح طیبه ی شهدا برای راه یابی مسیر هدایت و تشخیص حق و باطل استفاده کنیم.

سرکار خانم خمسه در گفتگوی صمیمانه از سرکار خانم نوری زاده همسر بزرگوار شهید ابوطالبی از ویژگی های بارز شهید سوال کردند. سرکار خانم نوری زاده از میان ویژگی های خاص همسر شهیدشان فرمودند ایشان پس از شهادت برادر کوچکترش دائما به ایشان غبطه می خوردند و مشتاق شهادت بودند و دلبستگی خود را از دنیا بریده بودند. از دیگر ویژگی های شهید بزرگوار، آرامش درونی ایشان بود که نشان از طمأنینه حاصل از ایمان و باور قلبی آن شهید عزیز بود.

ایشان سپس چند نمونه از عنایات و توجهاتی که از طرف شهید پس از شهادت به فرزندان عزیزشان شده بود، نقل کردند.
حاجیه خانم خمسه درباره توقعی که قطعاً شهدا، امروز از ما دارند از همسر شهید پرسیدند و ایشان فرمودند ما باید حداقل وصیت نامه های شهدا را بخوانیم و ببینیم آنان در آخرین لحظات زندگی خود که کاملاً از دنیا و تعلقات آن بریده بودند چه توصیه ای کرده اند و با ملاحظه این وصیت نامه ها دیده می شود که کلیدواژه‌ی پر تکرار در غالب وصیت نامه ها توصیه اکید به پشتیبانی از ولایت فقیه است. بنابراین امروز وظیفه اصلی ما ولایتمداری در عمل است.

حاجیه خانم از راههای ارتباط گیری با شهدا سوال کردند و سرکار خانم نوری زاده فرمودند توجه به نوع زندگی آنان و اخلاص عجیب و تلاش فوق العاده آنان در زندگی برای کسب رضایت الهی باید الگو قرار گیرد و نیز می توان با هدیه های معنوی مانند هدیه صلوات به روح ایشان ارتباط عمیقی با آنان برقرار نمود و از عنایات ایشان در زندگی بهره جست.

خانم نوری زاده عواقب غفلت از نام و یاد شهدا را بسیار خطرناک توصیف کردند و فرمودند دشمنان ما می خواهند با کمرنگ کردن نام و یاد شهدا مردم را از مسیری که آنان طی نمودند غافل سازند که البته به حول و قوه الهی هرگز در این کار موفق نخواهند شد. و ما وظیفه داریم به عنوان ادامه دهندگان راه شهدا، زیست شهدایی داشته باشیم و آنان را الگوی خود در این مسیر قرار دهیم.

خانم خمسه نیز تاکید کردند دشمن به شدت از فرهنگ شهادت که شاخصه بارز نیروی مسلمان انقلابی است می ترسد چراکه ملتی که فرهنگ شهادت با تارو پودش گره خورده، دیگر زیربار ذلت نمی رود و نمی شود این چنین ملتی را از چیزی ترساند.

همچنین ایشان تاکید کردند، کسی لیاقت شهادت پیدا می کند که در زندگی شهیدوار زندگی کند.

در آخر برنامه زیاتنامه ام العباس خانم ام البنین سلام الله علیها زیارت شد.

 

   چهارشنبه 8 بهمن 1399


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 199
  • دیروز: 2446
  • 7 روز قبل: 3428
  • 1 ماه قبل: 7123
  • کل بازدیدها: 170546
نماز حاجت