« برگزاری نشست برخط با موضوع جریان شناسی رسانه‌های فمنیستیبرگزاری نشست فرهنگی با موضوع « طلبگی امتداد رسالت انبیاء» »

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه و موسسه آموزش عالی زینبیه کرج جشن میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام در روز یکشنبه 24 بهمن به صورت حضوری در محل موسسه و پخش همزمان بصورت برخط در سامانه سیما با حضور موسس محترم مدرسه و موسسه، استاد محترم حوزه، حجه الاسلام و المسلمین الهی و با موضوع نقش مدیریت ولی فقیه در جامعه تمدنی برگزار گردید.
 
 

ایشان با توجه مناسبت ایام الله دهه فجر بخشی از خاطرات خود از زمان انقلاب را بیان فرمودند و در خلال آن به نقش و تأثیر رهبری ولی فقیه در شکل گیری انقلاب به عنوان اولین برگ از تمدن اسلامی در دوران معاصر اشاره نمودند.

ایشان که در تحصن‌ها و تظاهرات‌های پیش از انقلاب حضور فعالانه داشته‌اند و از نزدیک شاهد حوادث بوده‌اند، نقش رهبری حضرت امام خمینی رحمه الله علیه را بسیار موثر و چشمگیر توصیف کردند که در بزنگاه‌های حساس با  قاطعانه‌ترین تصمیمات، به بهترین شکل، روند پیروزی انقلاب را راهبری نمودند.

ایشان سپس به مقایسه دوران حاکمیت طاغوت و دوران بعد از انقلاب پرداختند تا جایگاه رهبری ولی فقیه در مدیریت جامعه روشن گردد. جامعه‌ای که تحت هدایت ولایت فقیه قرار می‌گیرد طبق قاعده نفی سبیل زیر بار زورگویی های طواغیت عالم نمی‌رود و اقتدار و استقلال می‌یابد. در حالی‌که پیش از انقلاب و در دوران منحوس پهلوی عزت ایرانیان پایمال درخواست‌های مستکبرانه آمریکا و اذنابش بود. به طور مثال، آنان نفت ایران را به ثمن بخس و قیمتی که خودشان تعیین می‌کردند، می‌خریدند  و در مقابل آن تسلیحات نظامی به ایران می‌فروختند و خودشان با اختیار خود، آن‌ها را در جنگ‌هایشان به کار می‌بردند، مثلا هواپیماهای جنگی ایران در جنگ ویتنام در اختیار ارتش آمریکا بود بدون اینکه حتی از شاه ایران اجازه بگیرند. میزان فروش نفت ما امروز حدود یک میلیون بشکه است درحالی‌که در سال های پیش از انقلاب  روزانه بیش از 6 میلیون بشکه نفت از مخازن نفتی ما به غارت می‌رفت البته این مقدار هم فقط مربوط به استخراج نفت در روز بود در حالی‌که پمپ‌های استخراج نفت حتی شبها هم در حال کار کردن و استخراج بودند. و این تنها یک نمونه از غارتگری های آمریکایی ها در ایران بود. و در غالب مسائل در اجتماع  و مسائل مربوط به اداره جامعه وضع به همین منوال بود مثلاً برای کلیه انتصابات مهم و کلیدی باید حتما با مقامات آمریکایی هماهنگ می‌شد و آنها بودد که اجازه عزل و نصب ها را می‌دادند.

در حالی که پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی که شعار استقلال و آزادی اصلی‌ترین شعار بود، عزت و اقتدار به ملت و این مرزوبوم بازگشت و دست اجانب قطع شد و به همین جهت امروز تمام دشمنی‌ها از تحریم‌های شدید اقتصادی و تهدید و جنگ گرفته تا تهدیدات فرهنگی از جانب آنان به این ملت تحمیل می‌شود.

ایشان در انتها به خاطره مادر فرح در آخرین روزهای زندگیش اشاره کردند که می‌نویسد شاه در حضور من به کسینجر زنگ زد و گلایه کرد که چرا در هیچ کشوری او را راه نمی دهند  در حالی‌که قبلا خدمات زیادی به آنان کرده و حتی هزینه های هنگفت ساخت بیمارستان هایی در آمریکا را از پول ملت ایران پرداخت کرده ولی اکنون برای درمان جایی در آن بیمارستان‌ها ندارد و گفت اگر روزی به کشور بازگردد بجای نوکری غرب که جز به منافع خودشان نمی‌اندیشند دست آنان را از منافع ملت کوتاه خواهد کرد. حقیقتی که دیر فهمید و بخاطر ماهیت ضعیف النفس خود هرگز نمی‌توانست به این حرفش جامه عمل بپوشد.

سپس ایشان از مقام شامخ شهیدان انقلاب  تجلیل کرده و فرمودند: ان شا الله بتوانیم راه امام و شهدا را طی کنیم و قدر جایگاه رفیع ولایت فقیه که به فضل خداوند دست هدایتگرش بر سرماست را بدانیم و برای شکل گیری و تقویت بنیانهای تمدن نوین اسلامی اطاعت محض از ایشان داشته باشیم.

در ادامه برنامه سرکارخانم طالقانی مداح اهل بیت علیهم السلام به مولودی خوانی پرداختند.

 

 

 

 


موضوعات: اخبار مدرسه
   دوشنبه 25 بهمن 1400


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 220
  • دیروز: 211
  • 7 روز قبل: 3644
  • 1 ماه قبل: 7483
  • کل بازدیدها: 171136
نماز حاجت