« برگزاری نشست فرهنگی با موضوع « طلبگی امتداد رسالت انبیاء»بیانات رهبری »

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه زینبیه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه نشست بصیرتی به مناسبت دهه مبارک فجر در تاریخ 19 بهمن ماه 1400 با موضوع انقلاب اسلامی از دیروز تا چشم انداز فردا با حضور سخنران محترم مدرس دانشگاه جناب آقای گودینی به صورت مجازی در سامانه سیما برگزار گردید.
 
 

در این نشست جناب آقای گودینی ابتدا فرمودند انقلاب ما یک انقلاب بی نظیر در عالم است و به همین جهت دشمنان آن تمام تلاش خود را می‌کنند تا دوستداران این انقلاب را مایوس نمایند و ضربه نهایی را از این طریق وارد کنند. بنابراین لازم است مردم فهیم و انقلابی قدر این انقلاب ارزشمند خود را دانسته و به فرموده مقام معظم رهبری به تبیین دستاوردهای آن بپردازند.

ایشان سپس به بیان چند نکته درباره تاریخ ایران پرداختندو فرمودند در تاریخ معاصر ما پادشاهان قاجار بسیار ضعیف و ناتوان و بی بندوبار بودند و در حالی‌که دنیا داشت با سرعت به سمت پیشرفت و علم می‌رفت آنان در سیاست خارجی شیوه ذلت‌بار موازنه مثبت را برای ماندگاری خود در قدرت اتخاذ کرده بودند. یعنی به دو ابرقدرت جهانی یعنی روسیه و انگلیس همزمان و دائماً امتیاز می‌دادند. مثل نفت و توتون و تنباکو و… پس از آن دوران قاجار با توطئه‌ها و زمینه‌چینی‌های صهیونیسم جهانی جای خود را به حکومت دست نشانده پهلوی داد تا زمینه برای حضور انگلیس بیش از پیش در ایران فراهم شود.  

ایشان ادامه دادند: در دوران دکتر مصدق، ایشان در سیاست خارجی شیوه موازنه منفی را اتخاذ کرد. یعنی تلاش می‌کرد به انگلیس و روس امتیاز نداده و منافع مملکت را به ثمن بخس به تاراج بیگانگان ندهد. به همین دلیل غربی‌ها و در راس آن‌ها  آمریکا کودتای 28 مرداد 1332 را رقم زدند و دولت ملی دکتر مصدق را سرنگون نمودند.

وقتی انقلاب اسلامی با شعار بنیادین نه شرقی نه غربی به پیروزی رسید تمام منافع بیگانگان در ایران و منطقه به خطر افتاد در حالی که پیش از آن ایران جزیره امن غربی‌ها بود. انقلاب باعث عزت و اقتدار ملت ایران شد. دموکراسی که سایرین فقط ادعا می‌نمایند در ایران به تمامه و در بالاترین سطح اجرایی شد. یکی دیگر از امتیازات انقلاب ایران اینست که یک فقیه مومن به تمام معنا در راس آن است که به وسیله ابزار درونی ایمان و تقوی و اتصال به خداوند و دیگر بوسیله نظارت قانونی صیانت می‌شود.

آقای گودینی افزودند: آمریکا به دنبال برگشتن به ایران است و انواع دشمنی‌ها را نسبت به این ملت و نظام می‌کند.  از جنگ و ترور گرفته تا تحریم و تلاش برای فروپاشی اقتصادی. چراکه مدیریت ایران برای آنان به منزله سیطره بر خاورمیانه است. در حالی که این خیالی خام است و انقلاب اسلامی پوسته خود را شکسته و در حال گسترش به سایر کشورهاست. امروز تمام آزادی‌خواهان جهان و جبهه مقاومت به ایران تکیه دارند.

ایشان فرمودند: از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی این بود که غرب را با اصطحلاک و مواجه کرد و زمینه اضمحلال ابرقدرتها را فراهم کرد. پیش از این هیچ کشوری نتوانسته بود مستقیما منافع آمریکار را هدف قرار دهد در حالی که جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند اعلام کرد که اصلی‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه را هدف موشک قرار داده است  و تفکر  مقاومت در برابر قدرت های بزرگ  را به همه جهان القا کرده است.

دوران 43 بعد از انقلاب اسلامی مشحون از افتخارات زیادی است که جوانان این مرز و بوم با تکیه بر توانمندی های خود و اتصال به امداد الهی به دست آورده‌اند ولی آنچه بیش از دستاوردهای مکانیکی اهمیت دارد تربیت نفوس انسانی مستعد و با ایمانی مانند حاج قاسم است که جهانی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

ایشان در ا نتها توصیه اکید به مطالعه تاریخ معاصر نمودند و تعدادی از کتابهای مفید در این زمینه را معرفی کردند.


 

 

 


موضوعات: اخبار مدرسه
   چهارشنبه 20 بهمن 1400


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 19
  • دیروز: 211
  • 7 روز قبل: 3644
  • 1 ماه قبل: 7483
  • کل بازدیدها: 171136
نماز حاجت