« برگزاری کارگاه ویراستاری و درست نویسیبرگزاری نمایشگاه نرم افزار اسلامی نور »

این نشست با موضوع « انگیزه های مبارزه با استکبار جهانی » مورخ 12 آبان به مناسبت گرمیداشت شهدای دانش آموز و یوم الله 13 آبان با دعوت از جناب آقای امیدیان کارشناس امور سیاسی و با حضور کادر، اساتید و طلاب مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه برگزار گردید.
 
 

امیدیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: در ابتدا پیرامون مبحث استکبار و استکباری ستیزی نکاتی را بیان می کنیم و سپس در خصوص اینکه وظیفه ما در قبال آن چیست، مباحثی ارائه خواهیم کرد. موضوع استکبار در قرآن نیز مطرح شده است. اولین مستکبر جهان هستی، شیطان است که در نتیجه برتری طلبی شکل گرفته است، برتری در مقابل خداوند که این توهمی بیش نیست.

کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: در برابر استکبار و مستکبر حتما مستضعفی هم وجود دارد. اگر فرد مستکبر فقط منحصر به خودش بود و به شخص یا جامعه ای کار نداشت در نتیجه کسی با او کاری ندارد با ارائه این مباحث به این نتیجه می رسیم که رفتار شخص مستکبر در جامعه و همچنین جهان هستی تاثیر گذار است.

وی افزود: در آیه قران آمده است در همه عمر خود با ظالم مبارزه کنید و یاور و پشتیبان مظلوم باشید. استکبار در کشور ما سالهاست که ما را اذیت می کند. در طول تاریخ از سال 1332 به طور مکرر با این قضیه استکبار جهانی مواجه هستیم.

امیدیان خاطر نشان کرد: استکبار می گوید هر چه در دنیاست برای او باشد، کسی هم حق اعتراض نداشته باشد، به کشورهای دیگر متعرض می گردد و منافع آنها را به غارت می برند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ما موظفیم در مقابل استکبار بایستیم. در فرهنگ دینی ما ظالم و مظلوم هر دو در جهنم هستند مگر اینکه مظلوم برای احقاق حق خودش تلاش کرده باشد. یعنی اگر ظلم پذیرها نباشند ظالم ها نمی توانند کاری از پیش ببرند و لذا کسی که مستضعف است افرادی باید در این تلاش باشند که از یوغ استکبار بیرون بیاید.

وی در ادامه گفت: استکبار ستیزی را اگر از دین بگیریم اصل دین را از بین بردیم. ما دو جریان حق و باطل داریم که تمام منش و رفتار باطل این است که گامهایی علیه حق برمی دارد و این همان معنای اسکتبار است.

امیدیان افزود: ماجرای نامه پیامبر (ص) که به خسرو پرویز می نویسد این است که وی از نماینده پیامبر (ص) می پرسد که به چه انگیزه ای اینجا آمده ای؟ در جواب می گوید: ما آمده ایم تا انسان ها را از عبادت بندگان رها کرده و به عبادت خدا برسانیم. این همان مبارزه با استکبار است. کسانی که مستکبرند می خواهند که مردم آنها را بندگی و بردگی کنند و اسلام آمده است تا مردم را از بندگی بندگان رها کند.

امیدیان در خاتمه نشست بصیرتی بیان کرد: در استکبار نوین دشمن دیگر سرزمین نمی خواهد می خواهد کاری کند که کشور مورد نظرش خودش سرزمینش، منافعش را در اختیار قرار بدهد. دراین  نوع  استکبار، دشمن سوار بر عنصر شناخت  مردم شد، باورهای آنان را تغییر داد و اینگونه القاء کرد که شما نمی توانید مستقل زندگی کنید و زندگی مستقل شما به منزله نابودی شماست. کار دشمن روی ذهن های مردم شکل می گیرد. مانند فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و امثال اینها اصلی ترین ابزار جنگ تمدنی است. باورهای مردم را می خواهد تغییر دهد.

لازم به ذکر است در پایان نشست کلیپی از وقایع اتفاقات 13 آبان و همچنین بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز 13 آبان ، به سمع و نظرحضار رسید. 

 

 

 

 


موضوعات: اخبار مدرسه
   پنجشنبه 13 آبان 1400


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 267
  • دیروز: 2446
  • 7 روز قبل: 3428
  • 1 ماه قبل: 7123
  • کل بازدیدها: 170546
نماز حاجت