« فضیلت و اعمال دحوالارض در کلام حضرت آیت الله جوادی آملیبرگزاری نشست تخصصی با موضوع «الزامات جهاد تبیین در فضای مجازی» »

نشست بصیرتی در تاریخ سوم خرداد1401 با موضوع «جهاد و مقاومت عناصر هویت ساز انقلاب اسلامی» و حضور خادم الشهدا و راوی دفاع مقدس سرکارخانم خمسه و طلاب وکادر سطح دو و سه برگزار گردید .
 
برگزاری نشست بصیرتی به مناسبت سوم خرداد در مدرسه علمیه وموسسه آموزش عالی زینبیه

خانم خمسه ضمن تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در ابتدای نشست درباره حدیث شریف «ان الحیات عقیده و الجهاد» نکاتی را ارائه کرده و فرمودند: زندگی حقیقی همان عقیده و جهاد است و جهاد یعنی تلاش و کوشش. ایشان در شرح واژگان این روایت به توضیح واژه های فعل و عمل پرداخته و فرمودند: فعل یعنی کار و فرق آن با عمل اینست که عمل، کاری است که به صورت مستمر انجام می‌شود و فعل به کارهای محدود و مقطعی نیز گفته می‌شود و کار و تکلیف غالباً  انجام دادن همراه با زحمت است.

ایشان افزودند: کار و تلاش باید صرفاً برای خدا باشد تا جهاد حقیقی شکل بگیرد و ثمرات جهاد یعنی حیات حقیقی را به همراه داشه باشد و این کار سخت بوده و لازم است با توسل به خداوند متعال و ذوات مقدس اهل بیت و شهدا، محقق شود. به طور مثال تلاش کنیم در تمام امور حتی کارهای روزمره خود از شهدا کمک و یاری بگیریم. مثلا اعمال مستحب خود را روزانه به شهیدی هدیه کنیم.

راوی دفاع مقدس خاطر نشان کرد: وقتی کار برای خدا شد از این عمل جهاد برمی‌آید. کاری فراتر از تکلیف، کار جهادی است، تکلیف متضمن سختی و زحمت است. بالاتر از آن کار اجتهادی است که کاری طاقت فرساست.

ایشان ادامه دادند: باید در تمام مراحل زندگی خود را محک بزنیم و حساب و کتاب کنیم. مثلا ببینیم چند در ساعت در هفته کارهای اجباری و چند ساعت در هفته کارهای غیر اجباری انجام داده‌ایم.

خادم الشهدا افزودند: دشمنان تمام انرژی و وقت خود را صرف تولید محتوا می‌کنند.  یکی از عرصه‌هایی که دشمن فعالانه کار می‌کند تلاش در راستای سرگرم کردن ما به کارهای بیهوده است؛ مثلا شبهه مطرح می‌کند تا ما به دنبال پاسخ آن بگردیم و این کاردر بُعد کلان فایده‌ی چندانی ندارد و وقتمان بیهوده می‌گذرد. در این موارد خود را محک بزنیم چقدر وقت خود را به شیطان دادیم؟ خروجی اعمال ما باید با پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و شهدا سنجیده شوند. عقایدمان را عمق ببخشیم تا در جان بنشیند.

همچنین ایشان در تبیین عرصه های دیگر جهاد فرمودند: از جمله عرصه های  مهم و حیاتی جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است که  باید مورد توجه داشته باشیم و نا امید از اثرگذاری نباشیم چرا که قطعا  بدون تاثیر و فایده نیست و به هرحال تاثیر کوتاه مدت یا بلند مدت یا میان مدت خواهد داشت.

 

 

   چهارشنبه 4 خرداد 1401


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 13
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 830
  • 1 ماه قبل: 4607
  • کل بازدیدها: 167874
نماز حاجت