« برگزاری مراسم سوگواری به مناسبت ایام آخر ماه صفرمدرسه تابستانی شبهه پژوهی »

همایش روز یکشنبه مورخ چهارم مهرماه با دعوت از حجه الاسلام جناب آقای ناصر مظلوم و با حضور مدیر محترم و معاونین مدرسه علمیه زینبیه و طلاب جدید الورود برگزار گردید.
 
برگزاری همایش نو ورودی های طلاب مدرسه علمیه زینبیه

این مراسم با  قرائت قرآن کریم  توسط قاری محترم آغاز و با سخنرانی مدیریت محترم ادامه یافت.

سرکارخانم دکتر عبدلی مدیر محترم مدرسه علمیه زینبیه ضمن تبریک  و خوش آمدگویی به طلاب گفت: خداوند متعال  در سوره آل عمران، آیه 18 می فرمایند سه گروه هستند که شاهد بر توحید هستند،  خود خدا، ملائکه و صاحبان علم. بنابراین کسی که صاحب علم می شود و در ردیف ملائکه و خود خداوند قرار می گیرند.  این یعنی ارزش والای علم آموزی و تحصیل علم.

مدیر مدرسه علمیه اذعان کرد: کسی که امروز ورود یه مکتب طلبگی پیدا کرد  این افتخار سربازی مکتب  امام زمان عج را پیدا کرده و توانسته به این سعادت و کسب این فیض برسد.

وی افزود: یقین بدانید با اراده خود اینجا نیامده اید،  این را یقین بدانید  میزبان کس دیگری است و صاحب اصلی وجود مقدس اهل بیت علیهم السلام هستند. مکتب طلبگی یک مکتب رسالت الهی است شما در واقع وارد یک نعمت و خیر کثیر شده اید.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد:  تنها نهادی که خداوند برای تکمیل دینش فرمان داده است همین نهاد طلبگی است. وقتی طلبه شدید خداوند و ائمه علیهم السلام به شما نگاه ویژه ای دارند. علم الهیات علم خاصی است که نصیب هر کس نمی شود.

خانم دکتر عبدلی با بیان حدیثی از امام صادق ادامه داد:  امام صادق علیه السلام می فرمایند: لَو عَلِمَ النّاسُ ما في طَلَبِ العِلمِ لَطَلَبوهُ ولَو بِسَفكِ المُهَجِ وخَوضِ اللُّجَجِ؛ اگر مردم مى دانستند كه علم چه فوايدى دارد، هر آينه در جستجوى آن بر مى آمدند گرچه در راه آن خون بريزند و در ژرفاى درياها فرو روند.  علمی علم واقعی است که توام با عمل باشد و اگر غیر این باشد باعث سعه وجودی انسان نمی شود  و باعث عروج وی به مراتب بالاتر نمی شود.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: طلبه باید کارآمد، عالمه، مهذبه باشد . هر چه یادگرفت باید کنشگری داشته باشد و بین خانواده و جامعه  آن مطالب و مباحث را ارائه نماید. با  نماز شب و تلاوت قرآنانس پیدا کند چرا که این ابزاری است که سختیهای پیش رو را برای شما طلاب عزیز سهل تر می کند. به عنوان طلبه موفق باید رفتار و منش خود را با رعایت شئون طلبگی مزین کنید. مکتب طلبگی مکتبی است که پایانی و  فارغ التحصیلی ندارد.

در ادامه همایش حجه الاسلام  جناب آقای ناصر مظلوم واعظ محترم استان البرز سخنانی ایراد نمودند.

حجه الاسلام مظلوم در آغاز سخنان خود گفت: شروع کار  و آغاز طلبگی مرحله بسیار مهمی است. اگر پایه و اساس محکم و استوار باشد تا سال های متمادی اثر خود را خواهد گذاشت.

وی افزود: اولین توصیه به شما طلاب بزرگوار این است که همیشه قلم و کاغذ همراه خود داشته باشید و  در مواقع مختلف برای شما مفید خواهد بود. به طور مثال در مکانی یا موقعیتی هستید سریع نکات مهم را یادداشت برداری کنید. بنابر روایات ائمه معصومین علیهم السلام که  فرمودند بنویسید، تا ننویسید چیزی حفظ نمی شوید.

حجه الاسلام مظلوم اذعان کرد: از همین اوایل طلبگی حتما سخنرانی کردن را آغاز نمایید. حتی برای خانواده، دوستان و آشنایان سخنرانی هر چند کوتاه انجام دهید.

واعظ محترم استان البرز تاکید کرد: قبل از سخنرانی می بایست  فیش برداری و سخنرانی خود را با این روش مجهز نمایید. وظیفه اصلی طلبه تبلیغ است. باید هر چه آموخت به دیگر افراد جامعه انتقال دهد.

در خاتمه گفت: طلبه باید تسلط به آیات و تدبر در قرآن داشته باشد. روایات و احادیث را بداند و در جای مناسب از ان استفاده کند. 

لازم به ذکر است حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای الهی، موسس و عضو هیئت امنا نکات تفسیری از سوره فجر ارائه نمودند.

گفتنی ست مشاور محترم و  هر کدام از معاونین  ، مباحثی پیرامون واحد مربوطه به سمع و نظر طلاب جدید الورود رساندند.

در خاتمه مراسم نماز جماعت به امام جماعت حجه الاسلام و المسلمین آقای الهی و با حضور کادر و طلاب  اقامه گردید.

 
 

 

 


موضوعات: اخبار مدرسه
   دوشنبه 5 مهر 1400


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 361
  • دیروز: 2446
  • 7 روز قبل: 3428
  • 1 ماه قبل: 7123
  • کل بازدیدها: 170546
نماز حاجت