« برگزاری نشست علمی پژوهشیبرگزاری همایش نو ورودی های طلاب »

مراسم در روز یکشنبه 12 مهر ماه مصادف با شب بیست و هشتم با سخنرانی سرکارخانم فرهادکیایی مدرس حوزه و دانشگاه با ارائه مبحث در خصوص سیره عملی پیامبر اکرم(ص) در تعلیم و تربیت و با حضور مدیر محترم، کادر و طلاب مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه برگزار گردید.

فرهادکیایی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانگداز رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام گفت: مبحث نشست  در خصوص سیره عملی پیامبر اکرم (ص) در تعلیم و تربیت است، سیره در کل به معنای روش و رفتار ویژه ای است که در اجتماع فرد را به این ویژگی  می شناسند. هدف از  مبعوث شدن پیامبر انسان سازی می باشد. در حدیثی آمده است مردم مثل معادن هستند زمانی که این معادن ارزش پیدا می کند که  استخراج شود.

مدرس حوزه و دانشگاه اذعان کرد:  خداوند متعال در قرآن کریم، سوره احزاب آیه  21  پیغمبر اکرم (ص) را اسوه حسنه معرفی می نماید که به عنوان الگوی خوب و مناسب برای مسلمانان محسوب می شود.

وی افزود:  سیره پیامبر(ص)  در دو محور قابل بررسی است،  محور نظری و  محور عملی. محور نظری به وفور بررسی شده، آنچه مهم و کاربردی است محور عملی می باشد که در این نشست اشاره خواهیم کرد.

فرهادکیایی تاکید کرد: اولین نکته مهم و اساسی در  تعلیم و تربیت داشتن فضای مناسب است که خانواده ها باید به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند که فرزند را به سمت و سوی تربیت دینی سوق دهند.

مبلغ امور دینی خاطر نشان کرد: نکته دیگر تربیت حضوری و چهره به چهره است که می بایست این نکته مهم  مد نظر قرار گیرد و مسئله اساسی و اصلی تربیت این است که خود والدین، مربی و استاد در وهله اول اهل عمل باشد و خود را مورد تعلیم قرار دهد بعد به فکر تعلیم دیگران باشد، آنچه پیغمبر ص در زندگی و سیره شان به چشم می خورد  همین عامل بودنشان می باشد که نکته با ارزش و با اهمیت به حساب می آید.

مراسم در روز یکشنبه 12 مهر ماه مصادف با شب بیست و هشتم با سخنرانی سرکارخانم فرهادکیایی مدرس حوزه و دانشگاه با ارائه مبحث در خصوص سیره عملی پیامبر اکرم(ص) در تعلیم و تربیت و با حضور مدیر محترم، کادر و طلاب مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه برگزار گردید.

فرهادکیایی در ادامه گفت: دستگیری از فقرا و نیازمندان، عدم افراط و تفریط، عدالت محوری، امانت داری، رفق و مدارا می توان از جمله سیره عملی تعلیم و تربیت پیغمبر اکرم(ص) برشمرد.

استاد حوزه تاکید کرد: از دیگر مباحثی  که می توان در خصوص سیره عملی رسول اکرم ص بیان کرد صفت تغافل و چشم پوشی از عیوب افراد جامعه ست چرا که دین اسلام دین دستگیری است نه مچ گیری.

مبلغ امور مذهبی گفت: آخرین مسئله در خصوص این موضوع اشاره نمود  مسئله محبت و مهرورزی  است که از جمله شیوه های مثمر ثمر در مبحث تعلیم و تربیت محسوب می شود. در احادیث آمده است که بچه ها را دوست داشته باشید و به آنها محبت کنید چرا که اگر والدین به این امر توجه ویژه داشته باشند فرزند محبت را در فرد دیگری جستجو  نمی کند.

لازم به ذکر است  کلیپ مداحی از طریق سامانه سیما به سمع و نظر حضار در نشست رسید.

 

 

   سه شنبه 13 مهر 1400


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 348
  • دیروز: 2446
  • 7 روز قبل: 3428
  • 1 ماه قبل: 7123
  • کل بازدیدها: 170546
نماز حاجت