« تبلیغ پذیرش مدرسه علمیه زینبیهتلاش برای حفظ قرآن »

 

به مناسبت آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران برای سال تحصیلی 1401-1400 مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه خواهران کرج بیانیه زیر را صادر کرد:


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ (آیه 122 سوره توبه)
پس چرا از هر فرقه‌اى از آنان، دسته‌اى كوچ نمى‌كنند تا دردين آگاهى پيدا كنند و قوم خود را -وقتى به سوى آنان بازگشتند بيم دهند- باشد كه آنان (از كيفر الهى)بترسند؟
دنیای غرب بیش از ۵ قرن است تلاش می کند تا فرهنگ و هویت دینی انسان‌ها را از آنان سلب نماید و با تمام قوا به میدان آمده تا شعار سکولاریسم و بی دینی را در عمق باور جهانیان نهادینه نماید. ولیکن انقلاب شکوهمند ایران، نقشه‌ی شوم جهان استکبار را نقش برآب کرد و با هویتی صددرصد دینی ظهور نمود و فطرت های خداجو را برای تحقق آرمان های گمشده‌ی انسان امیدوار کرد؛ و نه تنها فرهنگ غرب را که تلاش داشت بر کل عالم سیطره‌ی مادی و معنوی پیدا کند، با چالش های جدی روبرو کرد، بلکه زمینه های اضمحلال هیبت پوشالی آنان را نیز مهیا نمود و فرآیند افول آنها را تسریع کرد. وجدان های آگاه و ضمیرهای روشن را متوجه حقیقت انسانیت نموده و اصالت داشتن روح را تفسیر کرد و نشان داد انسان محوری واومانیسم فریبی برای به قهقرا کشاندن بشریت است درحالی‌که ارزش انسان به نوع رابطه‌اش با خالق هستی و نقش موثری است که در نظام عالم ایفا می نماید.
دشمن به سبب سیطره به بخش عمده‌ای از ثروت جهان ( که با غصب سرزمین بومیان و به خدمت گرفتن نیروی کار بردگان سیاه! و چپاول کشورها، آن را بدست آورده) همچنین با ابزار تسلط نظامی و سیاسی و اقتصادی به بیشتر کشورها، سال‌هاست به دنبال تسلط فرهنگی بر همه دنیاست و تمایل دارد در پروژه‌ی جهانی سازی کدخدای عالم شود و مردم دنیا را به آن جا ببرد که خاطرخواه اوست! در حالی‌که انقلاب اسلامی-که زیربنای آن، تفکرات ناب شیعی و ایدئولوژی اسلامی است- دم از استقلال همه جانبه، از جمله استقلال فرهنگی زد و زیر بار خفت تحمیلی و دنیاپرستانه‌ی غرب نرفت و عزت مسلمانی را به ثمن بخس مادیت و مادی گرایی نفروخت.
این اختلاف ذاتی بین دنیای پر مدعای غرب و انقلاب اسلامی ایران، باعث شد که دشمن از روز اول، تمام توان خود را برای مضمحل کردن و لااقل منزوی و کم اثرکردن این اندیشه‌ی متعالی به کار بندد و از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف شوم فروگزار نکرد و انواع ابزارها را برای حصول نتیجه به کار بست. از تحمیل جنگ همه جانبه‌ی نظامی گرفته تا شدیدترین محاصره اقتصادی و به گروگان گرفتن زندگی و معیشت میلیون ها انسان …تا هجمه‌های شدید فرهنگی و اعتقادی؛ خصوصاً بوسیله‌ی ابزار رسانه که مهمترین نقش را در جهت دهی اذهان عمومی ملت ها دارد.
اما به یاری خداوند متعال و به برکت خون شهیدانی که برای اعتلای کلمه‌ی الله در روی زمین خالصانه جهاد کردند و به شهادت رسیدند، وعده‌ی الهی در نصرت مومنین محقق خواهد شد و قطعاً دنیا پس از گذر از گردنه‌های انسان ساز ابتلا، به وسیله‌ی انقلاب جهانی ولی عصر ارواحنا له الفداء به ساحل آرامش خواهد رسید و انسان‌ها طعم زندگی توحیدی را در زمین خواهند چشید.
تا آن روز، دین خدا امانتی در دست مردان و زنان مومن است تا با ایمان و علم وعمل و مجاهده‌ی خود، در مقابل این هجوم گسترده‌ی دشمنان، از مرزهای عقیده و اخلاق و انسانیت دفاع نمایند تا هنگامه‌ی طلوع فجر مهدوی سربلند و با عزت و از سربازان پا به رکاب حضرتش باشند.
سربازی امام زمان خلعتی است که خداوند آن را بر تن کسانی برازنده کرده است که گوهر علم و تقوا را در وجود خود بارور می‌نمایند. یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برای خدمت خالصانه به ساحت قدسی آن حضرت علاوه بر آراستگی به اخلاق و معنویت، عالم ترین مردم زمان خود نیز هستند و علم و عمل را با هم توأم می‌کنند؛ و عمر خود را صرف بهره گیری از قرآن و سنت و تعلیم و تعلم آن می‌نمایند.
اکنون که آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران فرارسیده است، خوبست دوستان قرآن و اهل بیت برای بهره مندی بیشتر از دریای معارف قرآن و ذوات مقدسه معصومین علیهم السلام، خود را میهمان سفره‌ای نمایند که به برکت انقلاب اسلامی برای بانوان بیش از پیش گشوده شده است. عدم بهره‌مندی از این فرصت های ناب تحصیل علم و خوشه چینی از محضر اساتید مهذب، قطعاً خسرانی برای کسانی است که پیام دعوت الهی را بشنوند و به آن پاسخی ندهند.
والسلام علی من اتّبع الهدی
بهمن ماه 1399
✍️معاونت فرهنگی مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه


موضوعات: اخبار مدرسه
   شنبه 25 بهمن 1399


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 161
  • دیروز: 358
  • 7 روز قبل: 4007
  • 1 ماه قبل: 7812
  • کل بازدیدها: 171766
نماز حاجت