« وداع با سردار دلهاسلسه نشست‌های تخصصی گفتمان انقلاب اسلامی »

به گزارش معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه جشن میلاد با سعادت عقیله‌ی بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها با حضور استاد ارجمند، موسس محترم زینبیه، حجه الاسلام و المسلمین الهی برگزار گردید.
 
 

به گزارش معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه جشن میلاد با سعادت عقیله‌ی بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها در روز سه شنبه 10/10/98 با حضور استاد ارجمند، موسس محترم زینبیه، حجه الاسلام و المسلمین الهی برگزار گردید.

در این نشست، استاد الهی با موضوع «زینب سلام الله علیها، اسطوره‌ی بصیرت و دشمن شناسی» به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان در بخش اول فرمایشات خود، توصیه‌های اخلاقی برای طلاب خواهر داشتند. و با بیان روایاتی با موضوع، نتایج دنیوی و اخروی اعمال صالح و فاسد به آثار وضعی اعمال در دنیا، اشاره کردند.

در بخش دوم سخنرانی به بیان رابطه عمیق روحی حضرت زینب سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام و برخی ویژگی‌های خاص اخلاقی و مقام منزلت معنوی  حضرت زینب سلام الله علیها پرداختند و در ادامه به عمق بینش و بصیرت این بانوی بزرگ اشاره نمودند که در به ثمر نشستن و معرفی دشمنان اسلام و اهل بیت علیهم السلام،  نقش بسیار مهم و اساسی داشتند.

این بانوی بزرگوار با وجود تألمات روحی بسیار سنگین، در سخنرانی‌های خود در کاخ یزید و ابن زیاد به افشاگری های بی نظیر پرداختند و پیام عاشورا را با استواری و عزت به گوش مردم رساندند  بطوری که طنین صدای ایشان، هنوز از حنجره‌ی تاریخ به گوش می‌رسد.

نمونه‌ای از بصیرت آن حضرت ارجاع دادن مردم به ریشه‌ها و علل پدیدآورنده‌ی واقعه عاشوراست با این تعبیر در سخنانشان که «خیمه های حسین سلام الله علیه در روز دوشنبه به آتش کشیده شد!» در حالیکه، واقعه‌ی عاشورا در روز جمعه اتفاق افتاد و دوشنبه، روزِ برگزاری جلسه‌ی شوم سقیفه‌ پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم و غصب جایگاه ولایت اهل بیت علیهم السلام بود.

پس از روشنگری آن حضرت، این مطلب در آثار و اشعار بزرگان منعکس گردید. مثلاً مرحوم آیة الله غروی کمپانی اینچنین سروده است :

فَما رَماهُ اِذْ رَماهُ حَرمَلَه/ وَانما رَماهُ مَنْ مَهدَ لَه/ سَهمٌ اَتی مِن جانِبِ السقیفَةِ/ وَقَوسُهُ عَلی یدِ الخَلیفَة/ وَ ما أصابَ سَهْمُهُ نَحْرَ الصبِی/ بَل کبِدَ الدینِ وَ مُهجَةَ النبی

حرمله نبود که تیرانداخت ، بلکه کسی که زمینه ساز آن بود ، تیری از سوی سقیفه آمد که کمان آن به دست خلیفه بود و تیر او نه بر گلوی کودک ، بلکه بر دل دین و قلب پیامبر نشست .

بنابراین روشنگری های این بانو باعث شد ریشه ها و اهداف فتنه ها شناخته شود. چرا که اگر واقعه شوم سقیفه نبود ، هرگز جنایتهای بعدی که اوج آن در عاشورا بود ، پیش نمی آمد و مسیر تاریخ اسلام و شیعه به گونه دیگری بود .

استاد الهی در آخر به درسی که ملت فهیم و انقلابی ایران،  از حضرت زینب سلام الله علیها گرفته اند اشاره کردند که با بصیرت خود دشمنان اسلام و انقلاب را تحقیر می‌کنند و با وجود هجمه‌های تمار عیار دشمن در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی هرگز مرعوب دشمنان نشده‌اند.

ملت ایران ثابت کرده اند که با تأسی از زینب کبری سلام الله علیها هشیارانه در خط رهبری و ولایت هستند و نمونه‌ی این بصیرت مردم در یوم الله 9 دی متجلی شده است.

در ادامه‌ی برنامه سرکار خانم طالقانی به مولودی سرایی پرداختند و از مهمانان با شیرینی و شکلات و ناهار پذیرایی بعمل آمد.ه در خط رهبری و ولایت هستند و نمونه‌ی این بصیرت مردم در یوم الله 9 دی متجلی شده است.

در ادامه‌ی برنامه سرکار خانم طالقانی به مولودی سرایی پرداختند و از مهمانان با شیرینی و شکلات و ناهار پذیرایی بعمل آمد.

 

 

 


موضوعات: اخبار مدرسه
   سه شنبه 10 دی 1398


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 285
  • دیروز: 358
  • 7 روز قبل: 4007
  • 1 ماه قبل: 7812
  • کل بازدیدها: 171766
نماز حاجت