« نقش روحانیت از دیدگاه شهید بهشتیدل حرم خداست نگذارید غیر خدا وارد آن شود. »


ما معتقدیم حجاب با چادر مشكی به دلیل قراین و شواهد فراوان لغوی و تاریخی، دارای اصل و ریشه‎ی

قرآنی است و به همین دلیل، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان بهترین الگوی زن مسلمان از آن

استفاده می‎كرده‎اند، و لذا این‎گونه پوشش از مصادیق تأمین كننده‌ی حجاب برتر است؛ و هیچ یك از

شبهات مخالفان چادر مشكی از كارآمدی و برتری آن نمی‎كاهد.

حجاب بیانگر وقار و افتخار یک زن و سند اطاعت از فرمانده هستی است، حجاب بوی خوش عفاف و

پاکدامنی است، زن این موجود ظریف، مظهر جمال خلقت است و آنچه که اسلام درمورد زن می خواهد،

شخصیت و گرانبها بودن است .

و گران بهایی زن از منظر اسلام به این است که عفاف و پاکدامنی و حفظ حجاب را سرلوحه کار خود قرار

دهد تا بنیان خانواده مستحکم شود و این امر از جنبه روانی به بهداشت روانی اجتماع کمک می کند و از

جنبه خانوادگی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت می گردد.

بی تردید همه اذعان دارند که حجاب دافعه آسیب های اجتماعی و بسترساز رشد، ترقی و عزت بانوان در

اجتماع است، و بر این نکته واقفند که رعایت حجاب موجب استحکام و پایداری کانون خانواده است.

 

نظر اسلام در مورد حجاب حداقلی:


اسلام طرف‌دار حجاب بیش‌تر و حداكثرِ بانوان، به خصوص زنان و دختران جوان در بیرون منزل و در مواجهه با

نامحرم است، و بعضی از مصادیق حجاب برتر، مانند لباس‎های بلند و گشاد، مقنعه و چادر مشكی، تأمین

كننده‌ی حجاب بهتر و بیش‌تر و به اصطلاح، پوشش حداكثری هستند.

ما معتقدیم حجاب با چادر مشكی به دلیل قراین و شواهد فراوان لغوی و تاریخی، دارای اصل و ریشه‎ی قرآنی

است و به همین دلیل، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان بهترین الگوی زن مسلمان از آن استفاده

می‎كرده‎اند، و لذا این‎گونه پوشش از مصادیق تأمین كننده‌ی حجاب برتر است؛ و هیچ یك از شبهات مخالفان

چادر مشكی از كارآمدی و برتری آن نمی‎كاهد.

همانطور که می دانیم عده‎ای با استفاده از شبهات و روش‎های القاییِ تبلیغِ منفی، قبل از این كه طرح مشخص

و كاملی برای ترویج الگوی دیگری از حجاب برتر ارائه نمایند به جنگ روحی و روانی بر علیه زنان متدین و عفیفِ

استفاده كننده از چادر مشكی اقدام می‌كنند و به جای تبلیغ‎ منطقی از حجاب و پوشش مورد علاقه‌ی خود، به

تخریب چادر مشكی اقدام می‎كنند. روشن است كه نتیجه‌ی چنین كاری ترویج لیبرالیسم و آزادی در پوشش

در سطح جامعه و كاهش مقدار حجاب و پوشش بانوان و روی آوردن آنان به حجاب حداقلی است.

با توجه به مطلب فوق و با عنایت به این كه از نظر قرآن، مقتضی و زمینه‌ی نافرمانی از حدود و چهارچوب‎های

الهی در انسان موجود است؛ «بَلْ یُرِیدُ الْإِنْسانُ لِیَفْجُرَ أَمامَهُ». ( سوره‌ی قیامت (75)، آیه‌ی 5)

به خوبی می‎توان نتیجه گرفت كه ترویج و تبلیغ حجاب و پوشش حداقلی به نفع جامعه نیست؛ زیرا تبلیغ و

ترویج این گونه حجاب و پوشش، كم‎كم حجاب و پوشش اسلامی موجود در جامعه را به سمت بدحجابی و

بی‎حجابی پیش می‎برد، كه اكنون بعضی از علایم و آثار آن در برخی شهرهای بزرگ آشكار گردیده است. با

توجه به واقعیت موجود، باید تمام ابزارهای فرهنگ‎ساز جامعه از قبیل كتاب، مطبوعات و صدا و سیما را به

سمت ارزش‎های اسلامی كه یكی از بارزترین آنها رعایت پوشش مطلوب است، هدایت نمود.


برگرفته از حجاب شناسی،حسین مهدی زاده


به گردآوری م.ا



موضوعات: عمومی
   چهارشنبه 5 تیر 1392
نظر از: موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه (خواهران) [عضو] 

درپناه امام زمان موفق و پیروز باشید

1392/04/06 @ 09:22


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 243
  • دیروز: 2446
  • 7 روز قبل: 3428
  • 1 ماه قبل: 7123
  • کل بازدیدها: 170546
نماز حاجت