« به یاد سردار دلهاکرسی آزاد اندیشی با عنوان «اخلاقی سازی جامعه؛ وظیفه حکومت یا فرد» »

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه کرج مراسم جشن مجازی به مناسبت میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها در شب میلاد این بانوی اسوه صبر و صلابت در تاریخ 29/9/1399 برگزار گردید.
 
این مراسم با تلاوت قرآن توسط قاری بین المللی جناب آقای آقایی آغاز شد. سپس ایشان به مولودی خوانی در این شب عزیز پرداختند .
سپس حجه الاسلام و المسلمین میلانی نژاد پس از توسل به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به ایراد سخنرانی با موضوع مقامات و کرامات حضرت زینب کبری سلام الله علیها و شخصیت بزرگ این بانو و نیز نقش وجایگاه پرستاران پرداختند.
ایشان فرمودند: همه مستحضرند که حضرت زینب سلام الله علیها معروف به صبر هستند. صبر تقسیم بندی های متداولی دارد مثل صبر بر معصیت، صبر بر مصیبت و صبر بر طاعت. ولی موضوع بحث امشب ما صبر در قرآن است. صبر فقط در این موارد نیست بلکه صبر در حوزه سیاسی همان جبهه مقاومت است و در حوزه اجتماعی از آن تعبیر به ظرفیت می‌شود. و در همه موارد صبر مثبت، موضوع مورد توجه ما خواهد بود نه صبر از روی ناچاری و …
در آیه 7 سوره مدثر خداوند به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، می فرماید« به خاطر خدا صبر کن». چراکه پیامبر اکرم در معرض انواع آزارهای زبانی و بدنی و… قرار داشتند و خداوند به پیامبر اکرم امر می‌کند که به خاطر خدا صبر نماید.
ایشان به عنوان نمونه ای از صبر در دوران معاصر به سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کردند و فرمودند: این همه نیرویی که فردی مثل حاج قاسم سلیمانی دارد یک جهتش بخاطر صبر و تحمل بالا ی او همچنین بخاطر الهی بودن مقاومت او بود.
ایشان در ادامه افزودند: یکی دیگر از صبرها، صبر بر حکم خداست. ( فاصبر لحکم ربک) خداوند دستور داده است بر صبر براحکام الهی مانند صبر درکسب حلال. اگر انسان مومن برای خدا صبر کند، مشمول وعده های بسیارعجیبی به صابران خواهد بود که خداوند در قرآن به صابران داده است.
ایشان ضمن اشاره به آیه 128سوره اعراف فرمودند برای ایجاد صبر در وجودمان باید از خداوند کمک بخواهیم. وقتی امیرالمومنین در نیمه های شب می خواست بدن مطهر صدیقه طاهره را به خاک بسپارد، پس از اقامه نماز از خداوند طلب صبر نمود.
«فاصبر ان وعد الله حق» آدم های ضعیف و دنیاپرست باعث نشوند که تو مسیرت را گم کنی.کثرت جبهه باطل باعث نشود که تو صبرت را از دست بدهی.چراکه وعده خداوند در اجر به صابران وعده حق است. «ان العاقبه للمتقین» صبر کن که عاقبت با پرهیزکاران است. نمونه روشن آن صبر حضرت یوسف علیه السلام بر مصائب فراوانش است که او را در دنیا و آخرت به مقامات بالا رسانید و او را عزیز کرد.
در ادامه استاد میلانی نژاد به جایگاه پرستاری اشاره کرده و فرمودند: در کتاب ثواب الاعمال صفحه 289 از پیامبر اکرم نقل شده است که :«هرکس از یک بیماری یک شبانه روز پرستاری کند با ابراهیم خلیل محشور می شودو از پل صراط به آسانی عبور می کند». کسی که در رفع مشکلات بیمار و رفع حاجت بیماری بکوشد، حتی اگر از خویشان و افراد خانواده خودش باشد، شامل این مقامات می شود.
در روایت هست که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در زمانی که امیرالمومنین بیمار و تب دار بودند، شب تا صبح بر بالین آن حضرت به پرستاری و دعا پرداختند. امام سجاد می فرماید عمه ام زینب از من پرستاری کرد.، در شبی که فردای آن روز پدرم به شهادت رسید، در حالی که در تب می سوختم، عمه ام از من پرستاری کرد. جایگاه حضرت زینب آنچنان بالاست که امام معصوم به ایشان التماس دعا می گوید.
استاد میلانی نژاد در انتها از خداوند متعال برای همه خواهران خواستار زندگی مجاهدانه و صبورانه در همه عرصه ها شدند.
پس از سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین میلانی نژاد زیارتنامه حضرت زینب علیها سلام قرائت گردید و بعد از آن اهدا صلوات به وجود مبارک دخت امیرالمومنین زینب کبری صورت گرفت.
در برنامه از بین شرکت کنندگان دو نفر هم به قید قرعه انتخاب شدند که شرکت کنندگان برای برآورده شدن حاجات قلبی ایشان، 100 صلوات هدیه نمایند. در آخر برنامه خانم دکتر عبدلی مدیر محترم مدرسه و موسسه زینبیه به قرائت شعری در مدح حضرت زینب پرداختند. و در خاتمه برنامه هم به دو نفر از شرکت کنندگان که نام زینب داشتند هدیه ای تقدیم شد.در این برنامه، برنده مسابقه دلنوشته مربوط به هفته بسیج نیز اعلام گردید.

 

 

   یکشنبه 30 آذر 1399


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 239
  • دیروز: 2446
  • 7 روز قبل: 3428
  • 1 ماه قبل: 7123
  • کل بازدیدها: 170546
نماز حاجت