« نشست دوم همایش طلیعه حضوربرگزاری دوره امام شناسی »

به گزارش معاون فرهنگی موسسه آموزش عالی زینبیه اولین نشست همایش طلیعه حضور با موضوع «اخلاق، معنویت و دعا» و دعوت از سرکار خانم اسماعیلی و حضور طلاب جدید الورود سطح دو برگزار گردید.

خانم اسماعیلی در ابتدای سخنرانی خود گفت: شما طلاب عزیزی که در اوایل مسیر هستید  خوب درس بخوانید، چرا که انسان به اندازه تلاش و کوشش ارزش پیدا می کند.

سخنرانی مذهبی افزود: این مطلب مد نظرتان باشد که  اول تفقه در دین داشته باشید، حبیب بن مظاهر وقتی به کربلا رسید حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند: فقیه آمد! اگر می خواهید کنار اهل بیت و امام زمان قرار بگیرید تفقه در دین داشته باشید، دوم عمل به آن است که هر چه یاد گرفتید عمل کنید.

وی در ادامه تاکید کرد:  اگر می‌خواهیم روی دیگران تاثیر گذار باشید اول باید روی رفتارتان کار کنید،این را بدانید شما الگوی جامعه هستید، زمانی وجودتان تطهیر شود دیگران هم جذب می شوند.

 خانم اسماعیلی اذعان کرد: روش تبلیغ و ترویج دین را یاد بگیرید، اگر احترام به اساتید را سرلوحه زندگی طلبگی خود قرار ندهید، هیچ پیشرفتی نخواهید کرد.

خطیب گرانقدر گفت: چیزی که مردم را جذب شما می کند آداب و معاشرت شماست،       می بایست مخاطب شناسی داشته باشید، اخلاق از اهمیت بالایی برخوردار است، همه را باید دوست داشته باشید، همین باعث موفقیت شما در تبلیغ خواهد بود.

 وی خاطر نشان کرد: میزان اسلام، حضرت علی علیه السلام است، نه رفتار مردم جامعه، اگر می خواهید اسلام را معرفی کنید حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) را معرفی کنید امام خمینی می فرمایند هر فکری هر رفتاری هر گفتاری هر کرداری ممکن است خطایی در آن را بدهد معصومین فقط عصمت دارند و عاری از خطا هستند.

خانم اسماعیلی گفت:  امیرالمومنین(ع) به کمیل فرمودند: مردم سه دسته هستند، گروهی به قله می‌رسند که عالم ربانی می شوند، دسته دیگر برای نجات خود تلاش می کنند، دسته سوم پشه های ریزی هستند که اسیر باد هستند. ارزش هر انسانی به محبوب هایش است، محبوب طلبه باید امام زمانش باشد.

سخنران مذهبی در خاتمه نشست خاطر نشان کرد: شما طلاب عزیز حتما آداب طلبگی را یاد بگیرید، کم همتی نکنید چرا که این خصلت ناپسند باعث می شود انسان به درجات عالی نرسد، همچنین تنبلی و کم همتی مانع رشد انسان می شود. نداشتن برنامه ریزی نیز یکی دیگر از موانع رشد محسوب می شود. نکته دیگر اینکه  از چیزهایی که عقل را کم می کند تکبر است. سعی کنید در اوایل طلبگی زیاد سکوت کنید، همدیگر را به تقوا و رشد دعوت کنید.
 

 

 

 

 

   یکشنبه 27 شهریور 1401


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 118
  • دیروز: 2446
  • 7 روز قبل: 3428
  • 1 ماه قبل: 7123
  • کل بازدیدها: 170546
نماز حاجت