« برگزاری دوره امام شناسیبرگزاری سمینار علمی پژوهشی »

به گزارش معاون فرهنگی مدرسه و موسسه آوزش عالی حوزوی زینبیه مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی با حضور مدیر، اساتید، کادر و طلاب مدرسه و موسسه آموزش عالی حوزوی زینبیه برگزار گردید.

این مراسم در تاریخ 23 شهریور ماه 1401 و با سخنرانی سرکار خانم عظیمی با موضوع « اربعین تا ظهور» آغاز و با مداحی سرکار خانم محمدزاده ادامه یافت.

عظیمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: پیدایش پیاده روی اربعین آن هم با این سیل جمعیت مردم از سراسر جهان با توجه به اینکه کشور عراق سراسر کشور جنگزده و به لحاظ امکانات شهری ضعیف است اما ما شاهد حضور عظیم مردم از سراسر جهان و با عقاید مختلف هستیم. پس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که دشمن با آن همه تدابیری که علیه اسلام و مسلمین اندیشیده با یک حرکت تمام نقشه های آن ها نقش بر آب شده است.

کارشناس ارشد علوم دینی در ادامه افزود:  این همان وعده ای است که حضرت زینب علیها السلام در مجلس یزید فرمودند: «هر چه در توان دارید انجام دهید (خطاب به طاغوت زمان (یزید)) هرگز نمی توانید ذکر ما و یاد ما را از بین ببرید، این وعده خداست».

وی خاطر نشان کرد:  اما نکته دیگر اینکه منظور ما از تقرب جستن در حقیقت قرب مکانی و یا همان حضور فیزیکی در زیارت اربعین نیست بلکه قرب  ما  از جنس سنخیت داشتن است.

خانم عظیمی اذعان کرد: آنچه اربعین را می تواند زمینه ساز ظهور کند آن است که شیعیان علی الخصوص طلاب که خود را  سرباز امام زمان (عج) می دانند بیشترین شباهت به لحاظ فکری و عملی با امام زمان داشته باشند و در واقع سنخیت داشتن با مولای خود می تواند ما را به سمت ظهور نزدیک کند.‌

مشاور مذهبی افزود: حالا چگونه می توانیم با مولای خود سنخیت داشته باشیم؟  تقوا داشته باشیم، از گناه دور باشیم زیرا گناه کردن و عقلانیت سنخیت ندارد پس کسی که گناه می کند عاقل نیست و امام چون عقل محض است و کسی که عاقل نیست پس نمی تواند به امام خود سنخیت داشته باشد.

وی در خاتمه گفت: انشاالله با تقوا سرباز حقیقی امام زمان باشیم و با مولای خود بیشتر این سنخیت را داشته باشید و با این راهپیمایی عظیم اربعین جان خود را همراه کنیم و به آن قرب مکانی که جنس سنخیت با صاحب اصلی این سیل عظیم است برسیم تا زمان زمینه ظهور حضرت را فراهم کنیم.

لازم به ذکر است در پایان مراسم پس از مداحی  و ذکر مصیبت توسط مداح محترم ، اساتید، کادر و طلاب با غذای نذری پذیرایی شدند.


 

 

 

 

   پنجشنبه 24 شهریور 1401


فرم در حال بارگذاری ...

 << < اردیبهشت 1403 > >>
شن یک دو سه چهار پنج جم
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو
ذکر ایام هفته
آمار
  • امروز: 23
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 982
  • 1 ماه قبل: 4677
  • کل بازدیدها: 168100
نماز حاجت